Lansat in 2013 si cu un facelift primit in 2017, Renault Captur, unul dintre cele mai de succes SUV-uri compacte din Europa, trece acum la generatia doua. In mod firesc, noul model are ca misiune pastrarea statutului de best-seller in Franta si Europa, in categoria sa, de altfel una extrem de concurentiala.
Renault a stiut sa-i conserve „spiritul”, modernizand totusi acest model in profunzime. La fel ca in cazul noului Clio, Captur II a primit noua platforma modulara CMF-B, mai aerodinamica si mai usoara.
Din punct de vedere al dimensiunilor, lugimea a crescut 11 cm fata de generatia anterioara – 4,23 metri, cu 7 cm mai putin decat marele sau rival, Peugeot 2008. Ampatamentul a fost si el marit cu 2 cm, la 2,63 metri. O veste buna pentru pasagerii de pe scaunele din spate: spatiul din fata genunchilor va creste cu 17 mm, spre deosebire de Peugeot, care a optat pentu o bancheta spate culisanta (pe 16 cm). Volumul portbagajului se mareste si el cu 81 litri, la 536 litri.
Estetic, Renault a reusit sa-i redea lui Captur un aspect mai impunator, cu proiectoare in forma literei C, cu o capota sculptata, o centura a habitaclului destul de ridicata prin diminuarea suprafetei geamurilor si o linie laterala incrustata in profil. Jantele de 18 inch sunt optionale. In spate, designul este novator datorita stopurilor in forma de C. Plonjarea plafonului spre spate este mai pronuntata.
Caroseria are o protectie in partea din spate, cat si in fata, care poate fi de culoare albastra, alba sau portocalie. Aceeasi protectie se afla si in partea inferioara a portierelor.
Renault mizeaza si pe cele 11 nuante de caroserie, ca si pe cele 4 nuante ale pavilionului: negru, portocaliu, gri si alb. Probabil ca va avea si un plafon cu trapa semi-panoramica.
La bord regasim o noua ambianta, asemanatoare cu cea de la Clio 5. Ecranul multimedia este de 7 inch (17,8 cm) sau de 9,3 inch (23,6 cm). De remarcat instrumentarul digital si noul levier de la cutia de viteze, EDC de tip „shiftbywire” (fara cablu mecanic), care permite integrarea unei superbe console, prevazuta cu incarcator prin inductie pentru smartphone, in partea sa inferioara.
Din punct de vedere al echipamentelor, Renault propune un asistent de autostrada, insa disponibil doar pe versiunile TCe 130 EDC si 155 EDC, ca o prima etapa spre pilotarea autonoma, care combina un regulator de viteza adaptiv si un asistent pentru pastrarea directiei. Din meniu mai fac parte camera video de 360 grade, franarea activa de urgenta cu detectarea pietonilor si ciclistilor, avertizor pentru iesirea din parcare s.a.
La capitolul motorizari, oferta pe benzina cuprinde versiunile TCe 100 CP (transmisie manuala cu 5 trepte), 130 CP (transmisie manuala cu 5 trepte sau EDC cu 7 trepte) si 155 CP (transmisie EDC cu 7 trepte), iar pe diesel este disponibil un Blue dCi de 95 CP (transmisie manuala cu 6 trepte) sau 115 CP (transmisie manuala cu 6 trepte sau EDC cu 7 trepte).
Noul Renault Captur va ajunge la concesionari la sfarsitul acestui an. Preturile inca nu au fost anuntate.
Anul viitor, Captur va fi primul model de la Renault care va beneficia si de o motorizare hibrida reincarcabila, E-Tech Plug-in, blocul de 1.6 litri pe benzina urmand sa fie asociat cu doua motoare electrice. Renault a anuntat si o motorizare 100% electrica.