Volkswagen T-Roc Cabriolet, primul SUV compact decapotabil

14 august 2019



Prin disparitia versiunilor cabrio de la modelele Beetle si Golf, se parea ca aceasta categorie, a modelelor deschise, devine istorie la Volkswagen. Dar lucrurile nu stau asa!

Anticipat cu ceva vreme, noul T-Roc Cabriolet de la Volkswagen este prezentat acum in versiune finala, chiar daca la nivel oficial este inca un concept-car. Ce-i drept, foarte apropiat de un model de serie. Debutul pe piata se va produce in primavara lui 2020. Pana atunci, va fi prezentat public luna viitoare, in cadrul Salonului de la Frankfurt.

T-Roc Cabriolet inaugureaza o noua categorie in lumea auto, cea a modelelor SUV compacte care pot fi decapotate. La fel ca in cazul predecesoarelor Beetle Cabriolet si Golf Cabriolet, constructorul a optat pentru pavilion din material textil. Decapotarea se face prin simpla apasare a unui buton aflat pe consola centrala, fiind necesare doar 9 secunde pentru un proces complet, care se poate realiza din mers pana la maximum 30 km/h.

In comparatie cu versiunea clasica, T-Roc Cabriolet este disponibil cu 2 usi si este mai lung cu 4 cm (4,27 metri). Acest plus se regaseste la ampatament, care a fost marit pana la 2,63 metri. Portbagajul, in schimb, scade de la 445 la 284 litri, din cauza depozitarii soft-top-ului. Un detaliu firesc, pana la urma, in cazul unor astfel de modele.

Merita remarcata solutia eleganta, aplicata de Volkswagen pentru a ascunde arcurile de securitate retractabile, necesare in caz de rasturnare, pozitionate dupa tetierele celor doua locuri din spate.

Volkswagen promite liniste in habitaclu, cand capota este inchisa, gratie imbunatatirilor aduse la aerodinamica. Oricum, cei dornici de „zgomot” la drum pot opta pentru un sistem premium BeatsAudio de 400 watti. Apropo de optiuni, cei pretentiosi au de ales intre pachetele de dotari Style sau R-Line.

T-Roc Cabriolet va fi disponibil doar cu motorizari pe benzina, 1.0 TSI de 115 CP sau 1.5 TSI de 150 CP. Transmisia cu dublu ambreiaj si 7 trepte este optionala doar pe versiunea cu motor mai puternic. Este preconizata ulterior si o versiune de top, T-Roc R de 300 CP, cu tractiune integrala.