Legendarul model 911 este in prezent cel mai putin vandut de la Porsche, insa aportul sau la beneficiile marcii se ridica la nu mai putin de 30%! Modelul 911 este automobilul cel mai rentabil, pentru moment, in lumea auto, clasandu-se in fata altor supercar-uri, multe dintre ele mai scumpe.
911 este o lovitura financiara si este de bun augur pentru Porsche, care se pregateste pentru pierderi insemnate din cauza investitiilor si a lansarii lui Taycan, primul model electric din istoria moderna a marcii germane. De fapt, 911 are un asemenea succes financiar incat este considerat, dupa Bloomberg, automobilul cel mai rentabil de la Porsche, in ultimele luni.
911 reprezinta putin peste 11% din vanzarile totale anuale de la Porsche, dar participa cu 30% marja la venitul companiei. Este de departe cel mai rentabil model pentru constructorul de la Zuffenhausen, care nu se vede nevoit sa rentabilizeze vanzarile Taycan mai devreme de 2023, conform unui raport Bloomberg.
Adaugarea unei variante Turbo reprezinta un profit ”curat”. Daca luam in calcul 10.000 de vanzari Turbo intr-un an, fara sa luam in considerare GT3 si Turbo S, simpla versiune Turbo de la 911 ar putea sa reprezinte de una singura un sfert de miliard de dolari profit pentru Porsche, remarca Bloomberg. Numeroasele variante ale modelului 911 si pretul piperat al acestora participa in mod direct si eficient la rentabilizarea exceptionala a gamei. Ca sa nu mai vorbim de optionalele numeroase, cum ar fi franele ceramice sau pachetele decorative, care cresc pretul in mod corespunzator!