Noua Honda Jazz (2020), prezentata oficial la Salonul de la Tokyo

29 octombrie 2019



Noua generatie Honda Jazz, prezentata in cadrul Salonului Auto de la Tokyo, afiseaza un look complet schimbat. Pentru piata europeana, Honda a prevazut o motorizare hibrida exclusiva.

Noul Jazz vai fi disponibil in trei variante de propulsie: hibrida, electrica si termica. O particularitate interesanta a acestei noi generatii Jazz este motorizarea hibrid e:HEV, propusa numai pentru Europa. Aceasta combina un bloc termic si doua motoare electrice, alimentate de o baterie litiu-ion. Cuplul este trimis spre roti printr-o transmisie intr-un singur raport.

La interior, constructorul nipon a imbunatatit confortul prin adoptarea unui habitaclu pe mai multe niveluri. Monturile parbrizului au fost diminuate la jumatate in raport cu generatia precedenta, gratie unui aliaj mai rigid si a unei constructii care permite devierea energiei in urma socului provocat de un impact. Rezulta si o vizibilitate mai buna, cat si un castig de lumina si senzatia de spatiu. Rezervorul este plasat in centru, sub planseu. Iar in spate se regasesc „scaunele magice”, care se pot rabata.

Din punct de vedere al designului, noua Honda Jazz are un stil mult mai simplu, fiind mai inalta fata de modelele precedente. Suprafetele sunt mai netede si curbele mai line. Farurile au crescut in dimensiuni, iar parasocul fata este destul de bine marcat. Profilul este dominat de suprafata vitrata, iar hayonul este putin inclinat, pentru a accentua senzatia de volum, in timp ce stopurile, mai mici, au o pozitie orizontala.

Modelul Jazz Crosstar este mai inalt, dotat cu protectii suplimentare pentru caroserie si bare pe plafon, cu trimitere la SUV-uri si la linia actuala Jazz X-Road. Aceasta versiune dispune de un calandru specifc si o tapiterie rezistenta la apa.

Habitaclul a fost simplificat: plansa de bord integreaza un touchscreen, iar sistemul de infotainment beneficiaza de conectivitate Apple CarPlay si Android Auto. Conexiunea wi-fi este propusa printre optionale. Din punct de vedere al securitatii, Honda Sensing functioneaza cu o noua camera, in locul sistemului camera/radar al modelului precedent. Aceasta este foarte eficienta, in special in detectarea pietonilor si a ciclistilor pe timp de noapte sau a marginilor drumurilor nemarcate.

Franarea de urgenta, tempomatul adaptiv, sistentul de mentienere a benzii de rulare si un airbag suplimentar central-fata, impreuna cu doua airbaguri in spate, completeaza dotarile de top ale acestui model.

Noua Honda Jazz nu va fi produsa in uzina engleza de la Swindon, care urmeaza sa se inchida in 2021. Prin urmare, versiunea europeana va fi asamblata in Japonia, la Yorii. Debutul pe piata din Europa este asteptat la jumatatea lui 2020.