Noul Volkswagen Golf 8 – evolutie la exterior, revolutie la interior

25 octombrie 2019



Volkswagen a prezentat oficial, aseara, a opta generatie a compactei sale, Golf. Designul exterior arhicunoscut a primit cateva modificari minore, mai degraba pentru a-l diferentia vizual de cel de la precedenta generatie. La interior, in schimb, noutatile sunt remarcabile.

Dupa 45 de ani de cariera, sapte generatii si ani la rand in fruntea clasamentelor de vanzari din Europa, cel mai popular automobil de pe Batranul Continent trece printr-o noua revitalizare. Dimensiunile exterioare difera usor fata de generatia precedenta: 4,28 metri lungime (+2 cm), 1,79 metri latime (neschimbata) si 1,46 metri inaltime (-3 cm) cu 2,64 metri ampatament (+2 cm), pentru versiunea cu 5 usi. Va urma in curand si un break, insa varianta cu 3 usi a fost surpimata.

Partea frontala este dominata de grupurile optice in forma literei B in pozitie orizontala, unite cu o linie LED de-a lungul grilei minimaliste, in timp ce priza de aer din partea inferioara a fost supradimensionata. Profilul a ramas, practic, neschimbat, fiind usor de recunoscut datorita montantilor spate. Lampile de stop au fost redesenate, iar numele modelului este plasat acum pe mijloc, sub logo. De remarcat luminile LED din dotarea standard si proiectoarele adaptive disponibile optional, pe versiunile superioare.

Marile noutati sunt, in schimb, la interior, unde totul sta sub semnul tehnologiei smart si al conectivitatii. In dotarea standard se regaseste un instrumentar de bord digital cu diagonala de 10,25 inchi si un display tactil central de infotainment, cu diagonala de 8,25 inchi. Optional, tabloul de bord si ecranul central de 10 inchi pot fi “unite” si completate de un sistem de afisaj head-up. O serie de butoane fizice au fost inlocuite cu cele tactile de pe ecranul central, ca de pilda cele de ventilatie. De altfel, butoanele de pe consola centrala au cam disparut, insa cele de pe volan sunt acum mult mai numeroase.

Noul Golf este dotat standard cu un modul de comunicare eSIM, cu functii variate. Dispune inclusiv la versiunile de intrare in gama, de capacitati Car2X, de comunicare cu vehicule si infrastructuri conectate, fiind integrat in noul “ecosistem” de comunicare si servicii botezat “Volkswagen We”.

Printre noutatile tehnologice se numara memorarea anumitor reglaje si preferinte pentru persoana de la volan si preluarea comenzilor prin smartphone, GPS, wi-fi sau vocal. Si apropo de comanda vocala, clientii pot opta pentru asistentul personal Alexa, de la Amazon.

In privinta motorizarilor, in gama si-au facut loc mai multe versiuni electrificate, in combinatie cu motoare turbo cu injectie directa. Versiunile termice sunt 1.0 TSI in 3 cilindri de 90 sau 110 CP si diesel 2.0 TDI de 115 sau 150 CP. Versiunile mild-hybrid sunt formate dintr-un agregat in 3 cilindri 1.0 eTSI de 110 CP si unul in 4 cilindri 1.5 eTSI de 130 sau 150 CP. Exista si doua versiuni plugin eHybrid, cu un motor de 1.4 litri pe benzina si baterie de 13 kWh, in variante de 204 sau 245 CP, pe noul GTE.

Versiunile TSI sunt echipate standard cu transmisie manuala, iar cutiile automate cu dublu ambreiaj DSG dispun de un levier nou, cu comanda electronica. Motoarele TDI au un nou sistem cu dubla injectie de AdBlue.

Volkswagen a confirmat lasarea ulterioara a versiunilor sportive GTI, GTD si R. Acesta din urma va avea peste 300 CP si tractiune integrala.

Comercializarea noului Volkswagen Golf 8 va demara pana la finele acestui an, la tarife inca nepublicate.