Toyota Yaris a ajuns la cea de-a patra generatie

23 octombrie 2019



Noul Yaris este mai scurt (-5 mm), mai lat (+5 cm) si mai scund (-4 cm), in comparatie cu actuala generatie. Desi lungimea s-a redus la 3,94 m, Toyota a reusit sa mareasca ampatamentul cu 5 cm, gratie grefei pe noua platforma GA-B. Constructrorul a anuntat ca inaltimea nu a fost sacrificata, pentru ca nivelul de sedere al ocupantilor a fost coborat. Raportat la Yaris 3, centrul de greutate este mai jos cu 15 mm.

Din punct de vedere estetic, partea din fata este mai agresiva, datorita nervurilor de pe capota si calandrului deschis. In habitaclu, Toyota anunta o plansa de bord din spuma, care incalzeste ambianta. Din ”oferta” mai fac parte un ecran tactil, afisaj deasupra bordului, incarcator fara fir pentru smartphone, sistem audio JBL si un sistem de iluminat special. Toyota a mai prevazut regulator de viteza adaptiv in dotarea de serie, pentru toate versiunile, si un airbag central inedit, in caz de soc lateral – o premiera pe acest segment.

Sub capota, Toyota propune o motorizare in 3 cilindri, hibrid, de 1,5 litri, mai nervoasa (o putere combinata in crestere cu 15%), cu un consum mai mic cu 20%. Sistemul dispune de o baterie noua litiu-ion, care asigura acceleratii mai puternice si este mai puternica si mai usoara cu 27%, in comparatie cu cea anterioara.

Constructorul precizeaza ca, in regim urban, sistemul hibrid functioneaza in mod electric in aproape 80% din timp.

Cat despre motorul termic, acesta este in 3 cilindri, de 1,0 sau 1,5 litri, pe anumite piete.

Comercializarea va demara la inceputul anului viitor. Raman de aflat lista completa de dotari si preturile.