Audi e-tron Sportback, un SUV-coupé inovativ

27 noiembrie 2019



Prezentat recent, la Los Angeles, al doilea model e-tron este un SUV-coupé dispune de 300 kW în modul boost și vine cu câteva noutăți interesante la capitolul tehnologie. În cele ce urmează, trecem in revistă principalele inovații care vor putea fi regăsite în dotarea noului model Audi.

Farurile digitale matrix LED, disponibile în variantele superioare de dotare, folosesc tehnologia DMD (digital micromirror device), folosită și în producția de proiectoare video. Farurile au la bază un cip cu un milion de micro-oglinzi, fiecare de câteva sutimi de milimetri, care pot fi mișcate de până la 5.000 de ori pe secundă.

Două inovații ale noului sistem sunt culoarul de lumină pentru șoselele cu mai multe benzi și luminile de orientare. Culoarul de lumină evidențiază pe autostradă banda șoferului, ajustându-se dinamic atunci când șoferul schimbă banda, aspect care crește siguranța în trafic. Luminile de orientare permit mascarea unor zone pentru poziționarea predictivă a mașinii pe bandă pe șosele înguste sau în zone aflate în construcții, aspect care ajută sistemul de asistență să centreze mașina pe bandă. Funcția lumini de evidențiere completează sistemul opțional de asistență asigurând o vizibilitate nocturnă superioară. În acest caz, luminile atenționează automat șoferul atunci când sunt detectați pietoni în apropierea benzii de rulare.

Fiecare punte a noului e-tron Sportback va fi echipată cu câte un motor asincron alimentat cu curent electric trifazic. Mașina poate ajunge la 100 de km/h în doar 6,6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 200 de km/h. Puterea mașinii este de 265 kW, cuplul ajungând la 561 Nm (consum mixt 21,9-26 kWh/100 km potrivit WLTP). Dacă se trece din regimul de autonomie D în regimul S și se apasă pedala de accelerație la maximum se va activa modul Boost care produce pentru un interval de opt secunde o putere totală de 300 kW și un cuplu de 664 Nm. În acest mod mașina ajunge de la 0 la 100 de km/h în doar 5,7 secunde.

Marca Audi va oferi la lansare și o a doua versiune de motorizare, e-tron Sportback 50 quattro, care generează putere de 230 kW și cuplu de 540 Nm (consumul electric mixt variază între 21,6 și 26,3 kWh potrivit testelor WLTP și între 21,4 și 23,9 conform testelor NEDC). Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este de 190 km/h.

Bateria modelului Audi e-tron Sportback stochează 95 kWh de energie brută (86,5 kWh energie netă) și operează la 396 volți. Bateria este un bloc plat și lat, instalat sub podeaua din zona pasagerilor și fixată în 35 de puncte.

Sistemul de recuperare a energiei funcționează atât în faza de rulare liberă, când șoferul eliberează pedala de accelerație, cât și la frânare. Gradul de recuperare poate fi setat pe trei niveluri diferite, cu ajutorul padelelor de pe volan, nivelurile fiind diferențiate la noul e-tron Sportback și mai accentuat comparativ cu modelul Audi e-tron.

Audi e-tron Sportback îmbină spațiul generos specific SUV-urilor, cu eleganța modelelor coupé cu patru uși, acestea fiind completate de caracterul progresist al modelelor electrice. Mașina are o lungime de 4.901 milimetri, lățime de 1.935 milimetri și înălțime de 1.616 milimetri.

Audi e-tron Sportback are ampatament de 2.928 milimetri, spațiu suficient pentru cinci ocupanți și bagajele acestora. La interior, Audi e-tron Sportback este un lounge elegant, în care sunt combinate elegant designul și tehnologia. Panoul de instrumente se extinde înspre portierele din față, integrând armonios afișajul Audi virtual cockpit. Acest display suspendat este poziționat în câmpul vizual direct al șoferului. Pe panourile portierelor sunt integrate ecranele oglinzilor virtuale opționale. Panoul de instrumente are două display-uri tactile, orientate ergonomic spre șofer. Când este stins, ecranul superior se integrează aproape invizibil în suprafața neagră a panoului de mari dimensiuni de pe bord. Deschiderea laterală a tunelului central accentuează designul aerisit.

Audi e-tron Sportback poate fi echipat cu MMI Navigation plus și radio digital DAB+. Sistemul de navigație oferă sugestii inteligente privind destinațiile, în funcție de călătoriile precedente. Ruta este calculată la bordul automobilului și on-line de către serverele HERE, furnizorul de hărți și funcții de navigație care monitorizează traficul în regiune.

Funcțiile on-demand includ oferte din zona de iluminare, sistemele de asistență și infotainment. Chiar și după ce i-a fost livrată mașina, clientul poate să își personalizeze mașina. Fiecare funcție poate fi achiziționată pe diferite perioade: o lună, un an sau permanent.

Sursa: comunicat de presă Audi / Porsche România