Zvonurile insistente din ultima perioadă s-au confirmat: grupurile PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel și Vauxhall) și FCA Chrysler (Fiat, Alfa Romeo, Maserati Abarth, Jeep, Chrysler, Dodge și RAM) au anunțat oficial fuzionarea. Procesul va dura între 12 și 15 luni.
La sfârșitul lunii octombrie, PSA și FCA și-au anunțat intenția de a se apropia, o astfel de asociere putând crea un al patrulea grup auto mondial, cu 8,7 milioane de vehicule vândute în întreaga lume. Noua entitate se va situa în topul mondial, în funcție de volume, după Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi. Grupul nou creat va reuni 14 mărci: cinci ale Grupului PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel și Vauxhall), la care se adaugă nouă de la Fiat Chrysler (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Abarth, Chrysler, Dodge, Jeep și RAM). Cotarea sa la bursă va atinge aproape 50 de miliarde de dolari, cu o cifră de afaceri globală de 170 miliarde de euro și aproape 400.000 de salariați.
Carlos Tavares, actualul președinte de la PSA, va prelua conducerea operațională a acestui gigant, pentru un mandat de cel puțin cinci ani. John Elkann, președintele neexecutiv de la Fiat Chrysler va conduce consiliul de administrație. Sediile operaționale vor fi menținute în Franța, Italia și SUA.
Cu această fuziune, constructorii vor să realizeze economii în toate domeniile, mai ales la nivel de tehnologii, produse și platforme (40%), dar și la achiziții (40%). Marketingul, informatica, cheltuielile generale și logistica vor fi la rândul lor influențate (20%). Toate acestea vor fi realizate fără să fie închisă vreo uzină. Grație acestor reduceri de costuri, grupul va putea să investească masiv în ”tehnologii și servicii care vor croi mobilitatea viitorului, răspunzând provocărilor generate de reglementările asupra emisiilor de CO2. Noua entitate va avea leadership-ul, resursele și talia care o plasează în prima linie a noii ere a mobilității durabile”.
În acest context, FCA va beneficia de recentele platforme ale PSA, e-CMP și CMP, care au fost utilizate deja la noile modele 208, 2008, Corsa, DS3 Crossback și versiunile electrice, dar și EMP2, pentru 3008. Pe de altă parte, această fuziune îi va permite lui Peugeot să revină pe piața americană.