Fragilizată de scăderea vânzărilor și de investițiile colosale pentru a dezvolta motorizarea electrică, industria auto franceză speră să fie auzită de Ministerul Economiei din Hexagon.
Industria auto franceză este destul de agitată: pe de o parte, vânzările mondiale scad – Renault estimează un recul al pieței de 4% în 2019 -, pe de altă parte, constructorii trebuie să investească masiv pentru a-și electrifica gamele. În același timp, ar trebui să facă față provocărilor reprezentate de restricțiile de circulație în marile metropole și viitoarele amenzi europene pentru motorizările prea poluante. Fără să uităm și cursa pentru automobilul autonom!
De altfel, pentru a avea capacitatea de a investi, câțiva constructori au anunțat deja necesitatea de a face economii în alte zone, începând cu marea masă salarială. Daimler a confirmat oficial că va suprima 10.000 de posturi, până în 2022. Audi a oficializat tăierea a 9.500 de joburi în Germania, până în 2025. Dinspre partea franceză nu s-a anunțat nimic în acest sens. Însă, conform CCFA (asociația constructorilor francezi din domeniul auto), 15.000 de locuri de muncă ar putea fi tăiate, începând de anul viitor, în sectorul auto din Hexagon. 2020 va fi marcat de o scădere a producției.
În această agitație, filiera auto a decis să ia măsuri, bătând la poarta guvernului. Peste 600 de întreprinderi s-au reunit recent, la Ministerul Economiei. ”Trebuie să existe un plan de urgență„, a explicat Luc Chatel, președintele Platformei Auto (PFA), care reprezintă interesele constructorilor și ale producătorilor de echipamente. Aceștia speră să evite o criză în sectorul auto, cu efecte sociale importante.
Cu ocazia reuniunii au luat cuvântul Jean-Dominique Senard, președintele Renault și Jacques Aschenbroich, manager Valeo. Luc Chatel a dat câteva indicii, cu privire la o reducere a impozitelor pe producție în Frața, estimând că țara nu mai este atât de competitivă ca rivalele sale europene. Dar Bruno Le Maire, ministrul Economiei, vrea concesii din partea constructorilor, având în vedere că mărcile franceze și-au delocalizat întreprinderile.