SEAT Leon 4, primele imagini și informații oficiale

28 ianuarie 2020



SEAT a prezentat în această seară primele informații și imagini oficiale cu noua generație a compactei sale. Leon 4 are de dus mai departe un succes fără precedent, generația anterioară reușind să se vândă în peste un milion de exemplare, de la lansarea din 2012 și până în prezent, devenind cel mai vândut model SEAT.

Noul Leon este al treilea model de nouă generație din careul de compacte ale Grupului Volkswagen, după Golf 8 și Octavia 4. În viitorul apropiat, Audi A3 va completa lista noilor compacte dezvoltate pe platforma MQB Evo a gigantului german.

După cum arată, noul Leon are toate șansele să continue drumul ascendent pe care s-a înscris SEAT în ultima vreme. Gradul său de ”rudenie” cu Golf 8 este evident, însă modelul spaniol nu pare deloc complexat de această situație. Dimpotrivă, reușeste să afișeze o personalitate dezinvoltă, cu un puternic spirit sportiv și un design preluat de la vechea generație, dar mai rafinat.

Cu acest model, Volkswagen va continua să atragă clientela tânără și pare să reușească, mai mult decât oricând, să se apropie de unul dintre obiectivele pe care și le-a propus cândva, cu SEAT, și anume de a face din această marcă un rival autentic pentru Alfa Romeo.

Silueta sportivă este accentuată de capota plonjată si calandrul vertical. Farurile beneficiază de tehnologia full LED, pe care de altfel Leon 3 a introdus-o în premieră mondială în acest segment, iar semnătura luminoasă spate preia motivul triunghiular de la faruri, cu cele două stopuri unite de o linie luminoasă orizontală.

Interiorul nu este surprinzător, însă îmbunătățirile sunt vizibile, în special la capitolul digitalizare și spațiu oferit pentru locurile din spate. Noul Leon este mai lung cu 90 mm, din care 50 mm se regăsesc la spațiul pentru genunchi la locurile din spate, pentru a corecta marele neajuns al generației precedente.

Instrumentarul digitat cu display de 10,25 inch este completat de un al doilea ecran, care este și tactil, de 10 inch, în poziție centrală. Rafinamentul interior este accentuat de linia luminoasă orizontală care traversează bordul și portierele față.

Nu lipsesc sistemele de siguranță și asistență la condus cu care ne-au obișnuit celelalte modele ale grupului, în această clasă, precum și conectivitate Apple CarPlay, Android Auto și Seat Connect.

Volumul portbagajului a rămas la 380 litri, în media clasei. SEAT a dezvăluit și versiunea break, denumită ST. Noul ” Sportstourer” spaniol măsoară 4,64 metri în lumgime și are un portbagaj de 617 litri, cu 30 în plus față de vechiul ST. Din păcate, versiunea coupe (SC) nu se mai regăsește la această generație.

Toate motorizările sunt supraalimentate, oferta pe benzină fiind deschisă de agregatul 1.0 TSI în 3 cilindri de 90 CP, care va fi disponibil și în versiunea de 110 CP. Motorul în 4 cilindri 1.5 TSI va oferi 130 CP sau 150 CP, cu tehnologie de dezactivare a cilindrilor. Va exista și un motor de 2.0 litri și 190 CP. Oferta diesel constă doar în motorul 2.0 TDI, de 115 CP sau 150 CP. Motorizările 1.0 TSI de 110 CP și 1.5 TSI de 150 CP vor fi disponibile și în configurație mild hybrid de 48V, cu baterie litiu-ion. Ulterior va exista și o versiune PHEV, denumită e-Hybrid, care va asocia un motor 1.4 TSI cu unul electric, alimentat de o baterie de 13 kWh. Puterea însumată va fi de 204 CP, iar autonomia electrică va fi de până la 60 km.

A patra generație SEAT Leon este gata de producție și își va face debutul public în luna martie, la Salonul de la Geneva. Comercializarea va debuta în aprilie.