DS 9, ”la grande berline premium à la française”

25 februarie 2020



În ultimii ani, producătorii auto din Hexagon au pierdut teren pe segmentul limuzinelor de clasă superioară, în eterna rivalitate franco-germană. Grupul PSA încearcă să mai reducă din ecart, prin lansarea noii sale nave amiral, dezvoltată sub logo-ul premium DS.

La momentul apariției, DS 9 este, practic, cea mai pretețioasă creație a industriei auto din Franța. Noua ”la grande berline premium à la française” beneficiază la interior, ca toate modelele DS, de finisaje de top și materiale nobile.

DS 9 și Peugeot 508 sunt dezvoltate pe aceeași platformă tehnică, EMP2 a Grupului PSA. Cel mai mare model DS măsoară 4,93 m lungime, 1,85 m lățime și are un ampatament de 2,90 m, fiind foarte apropiat, din acest punct de vedere, de Audi A6.

Dacă în partea din față aerul impunător este dat de calandrul masiv DS Wings, la spate DS 9 evocă legendarul model DS din 1955, prin ”cornetele” existente la extremitățile pavilionului, cu rol de lumini de poziție. Pavilionul plonjat în partea din spate conferă limuzinei o siluetă de coupé cu 5 uși. O serie de alte elemente grafice evocă, de asemenea, caroseriile modelelor franceze din anii 30 ai secolului trecut. Rafinamentul exterior este accentuat de pavilionul negru și mânerele retractabile ale portierelor.

La interior, surprizele lipsesc, deoarece bordul se inspiră în mare măsură de la DS 7 Crossback, cu diverse versiuni de personalizare din gama Inspirations DS (Bastille, Rivoli, Opera).

Motorizarea hibrid reîncărcabilă (PHEV) E-Tense combină un agregat turbo pe benzină de 1,6 litri și 180 CP cu unul electric de 110 kW și oferă autonomie în mod electric între 40 și 50 km, grație bateriei de 11,9 kWh. Transmisia este automată, cu 8 rapoarte (EAT8). La fel ca Peugeot 508 Hybrid, Peugeot 3008 Hybrid și Citroën C5 Aircross Hybrid, acest ansamblu propulsor însumează o putere de 225 CP.

Ulterior, gama de motorizări va fi completată cu alte versiuni E-Tense, una de 250 CP cu două roți motrice și autonomie extinsă, iar cealaltă de 360 CP și cu tracțiune integrală. De asemenea, este prevăzut și un motor pe benzină PureTech de 225 CP. Toate aceste versiuni vor avea transmisie automată cu 8 trepte.

Printre dotările high-tech de la bord se numără o serie de sisteme de asistență și confort: suspensia reglabilă DS Active Scan Suspension, pilotajul semiautonom de nivel 2 DS Drive Assist, DS Park Pilot, DS Night Vision sau DS Active LED Vision.

Premiera oficială este programată în curând, în cadrul Salonului de la Geneva. DS 9 se va produce în China, iar comercializarea va debuta în a doua parte a anului 2020.