După de a depășit 7 milioane de unități produse, povestea celui mai de succes model Skoda din toate timpurile, Octavia, continuă cu o nouă versiune de top, RS. Primul hibrid plug-in al familiei de modele sportive RS de la Skoda dispune de 245 CP și se identifică după indicativul iV. Adică este un hibrid.
Skoda oferă acum în premieră absolută primul model RS cu sistem de propulsie hibrid plug-in. Noua Octavia RS iV a fost echipată cu un motor pe benzină 1,4 TSI și unul electric ce generează împreună 245 CP și un cuplu maxim de 400 Nm, transferat către roțile din față de transmisia automată DSG cu 6 trepte.
Producătorul auto ceh va oferi noua Octavia și în alte trei variante electrificate adiționale. O variantă este Octavia iV, un hibrid plug-in ce furnizează 204 CP și poate fi comandat cu liniile de echipare Ambition și Style. Cele două versiuni e-TEC ce oferă 110 CP și respectiv 150 CP sunt primele mașini Skoda ce fac uz de tehnologia micro-hibridă.
Bateria litiu-ion de înalta tensiune are o capacitate de 37 Ah, ceea ce însemnă 13 kWh și asigură mașinii o autonomie de până la 60 km conform ciclului WLTP. Deoarece cuplul de 330 Nm generat de motorul electric este disponibil instantaneu, RS iV poate demara extrem de rapid. În modul Sport, care permite să se facă uz de întreaga putere a mașinii, Octavia RS iV accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 7,3 secunde. Viteza sa maximă este de 225 km/h. Direcția progresivă inclusă în echiparea standard și reglajele dinamice ale suspensiilor, specifice gamei RS contribuie la un condus în stil sportiv.
Având detalii negre la exterior, Octavia RS iV poate fi imediat identificată ca fiind versiunea de top a celei mai populare game Skoda, adică Octavia, ce a ajuns acum la a patra sa generație.
Skoda Octavia RS iV se distinge prin proiectoarele de ceață cu LED specifice și jantele negre din aliaj ușor de 18 inchi ce fac parte din dotarea standard. Privirile sunt atrase imediat și de etrierele RS roșii. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare opțională. Grila Skoda a radiatorului, așa-numitele air-curtains, difuzorul de pe masca frontală cu design RS, difuzorul din spate și ramele geamurilor sunt toate negre. Limuzina are un difuzor negru, iar versiunea Combi un difuzor vopsit în culoarea caroseriei.
La interior, Octavia RS iV atrage atenția cu predominanța negrului. Volanul sport multifuncțional îmbrăcat în piele are trei spițe și poartă emblema vRS. De asemenea, dispune de padele pentru transmisia automată DSG. Scaunele sport din față au tapițeria textilă neagră, iar scaunele Ergo opționale sunt acoperite cu Alcantara și piele și au adâncimea ajustabilă. Scaunele sunt rafinate cu emblema RS și cusături decorative roșii sau gri argintiu, ce pot fi observate și pe volanul îmbrăcat în piele, pe cotiere și bordul acoperit cu Alcantara. Bandourile decorative cu design RS și pedalierul cu design de aluminiu desăvârșesc designul sportiv cu eleganță.
Bateria litiu-ion de înaltă tensiune de 37 A, respectiv 13 kWh poate fi încărcată convenabil de acasă, de la o priză casnică uzuală sau un wallbox. Conectorul pentru încărcare este ascuns în bara de protecție din față, pe partea șoferului. Bateria obișnuită de 12 volți se află în portbagajul ce are o capacitate de 450 l la limuzină și 490 l la Combi. Rezervorul de combustibil are un volum de 40 l, cu doar 5 litri mai puțin decât versiunile Octavia ce dispun doar de motor cu ardere internă.
Cele două versiuni e-TEC ale modelului Octavia sunt prezentate acum în premieră pentru marca Skoda. Acestea vor fi primele modele din producția de serie a mărcii cu sistem micro-hibrid și vor fi fabricate începând cu vara acestui an. În combinație cu transmisia automată DSG cu 7 trepte, motorul 1,0 TSI de 110 CP și motorul 1,5 TSI de 150 CP utilizează un motor demaror de 48 volți și o baterie litiu-ion de 48 volți, instalată sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 0,6 kWh.
Tehnologia micro-hibridă permite recuperarea energiei la frânare. Această energie va fi apoi stocată în baterie și va fi folosită pentru a susține motorul cu ardere internă, asigurând un boost electric de până la 50 Nm. În funcție de situație, aceasta permite chiar decuplarea completă a motorului, astfel încât automobilul să ruleze liber. Imediat ce e din nou nevoie de puterea motorului cu ardere, motorul electric îl repornește în fracțiuni de secundă. Funcția Start/Stop funcționează, de asemenea, mai rapid și mai simplu, datorită acestui motor demaror cu curea. Mai mult, motorul este mai silențios și vibrațiile îi sunt reduse la pornire, iar bateria de 48 volți poate încărca bateria obișnuită de 12 volți folosind convertorul de curent continuu / curent continuu. Per total, tehnologia micro-hibridă permite economii de până la 0,4 l de combustibil la 100 km.
Sursa: comunicat de presă Skoda Auto / Porsche România