Noul FIAT 500 este un automobil în întregime nou. Dacă stilul exterior a evoluat puțin, interiorul este revizuit în totalitate. Noua generație își începe cariera cu o baterie de 42 kWh, promițând o autonomie de 320 km.
FIAT poate, în sfârșit, să oprească criticile la adresa sa, în materie de electrificare. Așa cum a promis în urmă cu un an, constructorul italian a prezentat recent versiunea 100% electrică a lui 500, care va fi comercializată din această vară, la puțin timp după Honda e, Peugeot e-208 sau Mini Cooper SE. Deși nu pare așa la prima vedere, această nouă generație 500 nu este o versiune reconvertită în grabă a modelului pe care îl cunoaștem din 2007, ci un vehicul nou, a cărui fișă tehnică ne rezervă surprize frumoase.
Deși este un model nou-nouț, acest 500 ne dă senzația unui déjà-vu. Nu este de mirare, pentru că designerii de la FIAT nu au vrut să-și asume niciun risc, iar acest tip de model neo-retro lasă puțin loc creației, după cum se poate observa și la Mini. Regăsim, așadar, silueta și elementele clasice ale unui FIAT 500, însă noua generație degajă un aer mult mai solid și mai modern.
În partea din față regăsim cele patru grupuri optice, însă cele mici, din partea de jos, se rezumă la un cerc luminos, cu o inserție de culoarea caroseriei, iar cele mari sunt foarte ingenios integrate în caroserie. Schimbarea cea mai vizibilă la partea din față este logo-ul 500, care înlocuiește logo-ul FIAT.
Din profil, se remarcă linia cromată, care înglobează semnalizarea de la nivelul capotei și care trece pe deasupra geamurilor și se lățește spre partea din spate. Mânerele portierelor sunt discrete, iar o nervură bine marcată aduce puțină robustețe în partea inferioară a mașinii.
Partea din spate are un design simplificat, cu linia de crom care dispare sub spoiler și stopurile cu formă clasică, un paradox curios, în comparație cu partea din față.
Surpriza vine de la dimensiuni: 3 m lungime, cu un câștig de 6 cm. Lățimea este de 1,69 m, cu 6 cm în plus, ceea ce contribuie mult la aspectul solid al mașinii. Noul FIAT 500 își începe cariera cu versiunea cabriolet.
Designerii s-au blocat în privința schimbării exteriorului la acest celebru model neo-retro, dar în schimb au avut mai multă libertate la interior. Dovada este schimbarea totală a planșei de bord, o sinteză între elemente retro și cele moderne. În centru se află un imens touchscreen cu diagonala de 10,25 inch, care înlocuiește cea mai mare parte a comenzilor. Instrumentarul este digital, dar păstrează cadranul rotund. Volanul este clasic, cu două spițe, iar mai multe comenzi rămân lângă consola centrală. Unii vor regreta dispariția bandei de culoarea caroseriei, în locul acesteia regăsindu-se un cerc fin, care înconjoară planșa bord, în culoarea caroseriei. De remarcat și difuzoarele de aer mult mai discrete.
Noul FIAT 500 este disponibil exclusiv în versiune electrică. Pentru cei care doresc motoare convenționale, FIAT va continua să vândă modelul actual, care va primi un nou bloc pe benzină cu micro-hibridizare.
Noul FIAT 500 adoptă un bloc de 88 kW, echivalentul a aproape 120 CP. Viteza maximă este limitată la 150 km/h. Grație puterii electrice disponibile instantaneu, mașina afișează accelerații excelente: de la 0 la 50 km/h în 3,1 secunde și de la 0 la 100 km/h în 9,0 secunde.
Din punct de vedere al bateriei, FIAT a lăsat deoparte modestia. 500 începe cu o baterie de 42 kWh, mult mai bine decât Mini și Honda e. Anunță o autonomie de 320 km, conform ciclului WLTP, ceea ce îi va permite și deplasări mai lungi între două încărcări, nu doar urbane. Un atu în plus este încărcarea rapidă – până la 80% în 35 de minute. FIAT va propune și baterii de capacități mai mici, pentru a scădea prețul.
Noul 500 va fi lansat mai întâi într-o serie specială „La Prima”, o versiune de lux, cu o echipare generoasă: faruri full LED, jante de 17 inch, frânare de urgență cu detectarea pietonilor și cicliștilor, camera pentru parcarea cu spatele. Există și o premieră în această categorie: conducere semi-automată de nivel 2, cu un regulator de viteză activ și păstrarea benzii de rulare.
Foarte șic, acest cabriolet 500 La Prima costă până în 40.000 de euro, fără bonus. FIAT oferă și un wallbox pentru încărcare, cu o putere de până la 3 kW, care va crește ulterior până la 7,4 kW. Modelul este livrat cu un cablu Mode 3 pentru o încărcare până la 11 kW pentru rețelele publice.