Tesla a deschis prima reprezentanță în fieful celor trei mai producători auto americani!

12 iulie 2020



Victoria Tesla în procesul început în 2016, împotriva statului Michigan, prin care a obținut dreptul să vândă direct clienților și să ofere service în ograda celor TREI MARI producători americani, GM, Ford și Chrysler, are o semnificație aparte pentru clienții din Motor City (zona metropolitană Detroit), dar și pentru proiectul Electromobilitate.

Foarte pe scurt, modelul de vânzare Tesla, direct clienților, fără intermediari, a fost corect anticipat ca un pericol existențial pentru lumea clasică a comerțului auto. Utilizând mijloace nu tocmai legale, puternicul lobby al dealerilor din Michigan și alte câteva state americane a influențat legislativul local să modifice în 2014 legea francizelor în așa fel încât Tesla (și alții cu idei la fel de „periculoase”) să fie împiedicați să vândă direct clienților și să ofere service în statele respective.

Tesla Lyndhurst, Ohio, de unde am ridicat TM 3, în noiembrie 2018

Ce a însemnat această obstrucție legală pentru noi? …o comandă online și o deplasare de 303 km dus și alți 303 km întors, pentru a ridica un Model 3 long range, tracțiune spate, din statul vecin, Ohio. Cu TM 3 urma să demolăm pas cu pas prejudecățile împotriva mașinilor electrice, despre care electroscepticii afirmă în continuare, fără să fi încercat vreodată, că nu se pretează la excursii lungi și nici la circulație iarna. Fals și fals!

TM 3 la Malmo, dupa 600 km prin iarna scandinavă, în Norvegia și Suedia

Cu ajutorul lui TM 3 am pornit în 2018, în ziua de Crăciun, din Motor City, și după o călătorie de aproape 1.000 km, până în portul Baltimore, am expediat mașina în Norvegia, de unde am continuat călătoria în iarna scandinavă, în luna februarie.

Traseul european destul de întortocheat și presărat cu multe test drive-uri, cam în același timp când Tesla a demarat ofensiva europeană, s-a încheiat la Sibiu, în luna martie, mai precis pe Transfăgărășan.

După revenirea din toamnă în Motor City, era imposibil de evitat o privire cu admirație la cei peste 200 de pasionați Tesla din România, care trebuie să se descurce deocamdată fără rețea de încărcare rapidă SuperCharger și cu cele mai apropiate service-uri oficiale, supra aglomerate, la Viena, Graz și Linz.

Noroc cu doctor Tesla și echipa formată în jurul lui Cătălin Marinescu, la București, care rezolvă problemele pentru proprietarii Tesla, fiindcă apar inevitabil, ca la orice alt automobil, dacă nu din motive tehnice, dintr-o piatră rătăcită ajunsă în parbriz sau un incident în trafic.

Intre timp situația s-a îmbunătățit continuu pentru proprietarii Tesla din Michigan și la intoarcerea în Motor City, în luna octombrie, am aflat că firma californiană înființase un service la Toledo, în Ohio, chiar la granița cu Michigan, care era la mai puțin de 100 km de casă. Dus-întors 200 km pentru o intervenție este deja un progres semnificativ, față de peste 600 km, la cât mă „condamnasem” când am comandat pe TM 3.

Prima reprezentanță oficială Tesla în Michigan

Citiți în continuare despre deschiderea primei reprezentanțe Tesla în statul Michigan, leagănul industriei auto americane, pe blogul dedicat mobilității electrice: www.electromobilitate.com