A doua generație a modelului Tiguan, unul dintre cele mai vândute SUV-uri europene, a ajuns la momentul tradiționalului facelift de la jumătatea carierei. Printre noutățile variantei revizuite se numără un motor hibrid plugin și o versiune sportivă R de 320 CP.
Volkswagen Tiguan s-a impus în 2019 ca un bestseller, depășind în topul vânzărilor chiar și emblematicul Golf. Produs în peste șase milioane de exemplare, de la lansarea din 2007, este în prezent cel mai bine vândut SUV din Europa, surclasând alte vedere cu pretenții din această categorie, precum Renault Captur, Dacia Duster sau Nissan Qashqai.
La exterior, Tiguan are calandrul revizuit, noi proiectoare LED, spoilere redesenate, mult mai proeminente, iar în spate numele Tiguan apare acum sub logo-ul Volkswagen. Stopurile au și ele un design nou și adoptă, pe versiunea de top, semnalizarea LED dinamică.
Și în habitaclu sunt de notat câteva evoluții, începând cu un nou volan multifuncțional, cu posibilitatea de a beneficia de comenzi tactile iluminate. Numeroase funcții și servicii online sunt disponibile grație sistemului de infotainment de ultimă generație, MIB3. Butoanele rotunde de la climatizare au dispărut, locul lor fiind luat de cursoarele tactile. Sistemul de asistență la conducere Travel Assist, activ până la 210 km/h, la fel ca cel audio Harman Kardon de 480 W, sunt disponibile opțional.
Din punct de vedere al finisajelor, clienții au de ales între variantele Tiguan, Life sau Elegance / R-Line. Ultimele două mizează pe exclusivitate, respectiv pe sportivitate.
Tiguan inauguează o motorizare hibrid plugin, botezată eHybrid. La fel ca la Golf 8 sau Passat GTE, dispune de 245 CP, grație asocierii unui motor clasic în 4 cilindri, de 1,4 litri, benzină, de 150 CP, cu unul electric de 85 kW (115 CP). Tiguan eHybrid dispune de mai multe moduri de conducere. Dacă bateria este suficient încărcată, demarează din oficiu în modul electric (E-Mode). Autonomia declarată în regim 100% electric este de 50 km, conform ciclului WLTP, cu o viteză maximă de 130 km/h. Modul hibrid permite motorului electric să secondeze blocul termic la accelerații, în timp ce modul GTE pune la lucru ambele propulsoare, simultan.
Dacă până acum Tiguan s-a mulțumit cu un finisaj sportiv R-Line, cu un TDI de 240 CP sub capotă, iată că apare o adevărată variantă R, animată de un bloc de 2,0 litri TSI de 320 CP. Este pentru prima dată când un SUV compact beneficiază de o asemenea versiune de top, care va avea și o transmisie DSG în 7 trepte și tracțiune integrală.
Comportamentul dinamic va fi pus în valoare prin posibilitatea de a alege între modurile de conducere specifice, Confort, Sport, Offroad sau Zăpadă. Modul „Race” se activează prin intermediul unui „buton R”, plasat la nivelul volanului.
Tiguan R va avea sistemul de frânare optimizat și garda la sol coborâtă. Ca aspect exterior, se distinge prin parașocurile exclusive, jantele de 21 inch, scaunele sport și o evacuare din titan, semnată Akrapovič, disponibilă opțional.
În rest, motorizarea ete asigurată de propulsoare diesel și pe benzină, mild hybrid, cu puteri între 115 și 320 CP.
Plaja de prețuri va porni de la circa 30.000 de euro și poate ajunge până în jur de 60.000 de euro. Vânzările sunt prevăzute să înceapă în toamna acestui an, în timp ce a treia generație Tiguan va fi lansată după 2022.