A treia generație Dacia Logan și Sandero renunță la diesel și vine cu motorizări doar în trei cilindri

30 septembrie 2020



Dacia lansează a treia generație Logan și Sandero în plină pandemie. Este un important pas înainte pentru cele mai vândute modele ale brandului (2,1 milioane de unități, din 2008 și până în prezent), atât din punct de vedere tehnologic și al dotărilor, cât și ca design sau capabilități de conectivitate. Până la finele lunii noiembrie, noile modele vor fi disponibile la toți dealerii.

Dacia încearcă să păstreze imaginea automobilului rațional, chiar dacă prețul modelelor sale se îndepărtează tot mai mult de conceptul inițial, cel al mașinii de 5.000 de euro. Alinierea la noile realități din piață implică și luarea unor decizii radicale, precum renunțarea la motorizările diesel și orientarea spre noi categorii de public. Atractivitatea noilor modele este dată de platforma tehnică modernizată, designul ameliorat și numeroase dotări și opțiuni.

Dacia Logan / Sandero 3 – 10 detalii esențiale

▪ Vechea platformă tehnică B0 a fost înlocuită cu noua platformă mondulară CMF-B, existentă deja la noile generații Renault Clio și Captur.
▪ Are un design complet nou, cu pavilionul coborât spre spate, flancuri bine marcate, linii fluide și o serie de detalii stilistice specifice, dintre care se remarcă semnătura luminoasă în forma literei Y pe orizontală și noile mânere exterioare de uși.
▪ Sunt propuse trei variante multimedia. Baza o constituie sistemul Media Control, care permite integrarea în planșa de bord a unui smartphone, prin care se poate controla, cu o aplicație specifică, sistemul multimedia. Versiunea de mijloc, denumită Media Display, are un tocuhscreen de 8 inchi și conectivitate Android Auto și Apple CarPlay. Varianta de top, denumită Media Nav, dispune de GPS și sistem audio cu 6 difuzoare.
▪ Sandero Stepway are garda la sol mărită, jante de 16 inchi (față de 15, la versiunea standard) elemente negre de protecție la exterior, capota cu design specific și o serie de personalizări la interior.
▪ S-a renunțat definitiv la versiunile diesel.
▪ Motorizările sunt exclusiv în trei cilindri: un motor atmosferic SCe de 65 CP cu transmisie manuală în 5 trepte, un turbo TCe de 90 CP și transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu variație continuă CVT, respectiv un turbo TCe Eco-G de 100 CP cu transmisie manuală în 6 trepte.
▪ Numărul de airbaguri a crescut la 6 (șofer, pasager, laterale torace și laterale de tip cortină față-spate).
▪ Cererea pentru berlina Logan fiind foarte scăzută, aceasta nu va mai fi vândută în Europa de Vest, cu excepția Spaniei. În schimb, Logan continuă să se vândă foarte bine în România, Turcia și țări din Magreb.
▪ Lista dotărilor (standard sau opționale) este mult mai bogată la această generație și cuprinde, printre altele, senzori de lumină si ploaie (pornirea automată a farurilor și a ștergătoarelor), frână de mână electrică, frânare automată în caz de urgență, senzori de parcare față-spate și cameră video pentru marșarier, monitorizarea ”unghiului mort”, apel automat în caz de urgență, climatizare automată, scaune încălzite, hayon comandat electric, etc.
▪ Prețurile pentru România nu au fost comunicate deocamdată, însă în Franța, prețul de start pentru noul Sandero este de 8.690 de euro, cu 400 de euro mai mult decât la generația precedentă.