Puls electromobilistic, la început de toamnă

7 septembrie 2020



Prima săptămână din septembrie a captivat fanii automobilelor de tot felul cu lansări de produse și știri interesante din universul auto, într-o succesiune rapidă.

Chiar dacă a fost săptămâna lansării limuzinei de lux din familia Mercedes, iar BMW a contraatacat cu lansarea unui nou model Rolls-Royce, ambii producători promițând o experiență fabuloasă pentru puținii clienți care își pot permite, aici pe pământ, pentru noi muritorii de rand cu pasiune pentru masini electrice, lansarea modelului Skoda Enyaq a fost evenimentul numărul UNU, la egalitate de interes cu primele livrări ale (prea) mult așteptatului Volkswagen ID.3.

Grupul Volkswagen

Cele două modele electrice ale Grupului Volkswagen, vin să întărească convingerea publicului că, după scandalul Dieselgate, concernul german, sub conducerea lui Herbert Diess, venit de la BMW, o va lua pe calea cea dreaptă și va repara cumva crimele ecologice din trecutul nu foarte îndepărtat.

Dar alte știri ne comunică indirect că neîncrederea în viitorul electric este încă la nivel ridicat în concernul Volkswagen. Dacă analizăm succesul primului model electric al mărcii Porsche, este imposibil să nu remarcăm că planul inițial de producție foarte modest, pentru 10.000 exemplare pe an, a fost dublat după primirea comenzilor inițiale, iar în prezent producătorul de mașini sport din Zuffenhausen se vede obligat să împrumute personal de la Audi, pentru a face fata comenzilor. În plus, amânarea lansării următoarei variante pentru Taycan Cross Turismo este pusă pe seama cererii mari actuale, dar argumentele nu sunt foarte robuste.

Grupul Hyundai – Kia – Genesis – IONIQ

Situația creată în jurul sportivei Taycan ne amintește mult de privirile dezarmate ale executivilor de la Hyundai Kia, care câțiva ani la rând ne-au informat că cererea pentru Ioniq – Kona – Soul și Niro a fost mai mare decât s-au așteptat.

Cu ajutorul producției din Cehia, Kona înregistrează succese frumoase în Europa, iar gama nouă de modele bazate pe platforma dedicata mașinilor electrice este foarte promițătoare.

Până în prezent doar Tesla (în aprilie 2020) și Alianța Renault – Nissan (în luna mai 2020) au livrat peste un milion de automobile electrice pe șoselele lumii. Chiar dacă, în ritmul livrărilor în creștere, următorii par să fie BYD și Grupul Volkswagen, performanțele gamei actuale ale modelelor electrice Hyundai Kia ne fac să credem ca brandul IONIQ va fi un candidat serios pentru un milion de vehicule electrice înmatriculate în următorii trei ani.

General Motors și Honda

Cât de greu este să ții pasul cu investițiile necesare pentru evoluția explozivă a progresului tehnologic în domeniul electromobilității este dovedit și de noua alianță între GM și Honda, care are ca prim obiectiv două modele electrice Honda, asamblate în fabrici GM și echipate cu acumulatori Ultium, produși de un joint venture format de GM cu LG Chem.

La fel ca și alianțele VW-FordToyota-BYD sau Hyundai–Audi, pare destul de complicat modul în care competitori pe piețele globale se aliază pentru a face fața investițiilor necesare pentru a ține pasul cu ritmul frenetic impus de Tesla în domeniul vehiculelor electrice, autonome și conectate.

Dacă marii producători globali de automobile au astfel de dificultăți cu tranziția spre electrificare, cum se descurcă Tesla și numeroasele startup-uri dedicate mașinilor electrice? Puteți afla pe blogul dedicat mobilității eletrice www.electromobilitate.com