Noul Mercedes Clasa S (2020), dezvăluit oficial

3 septembrie 2020



În sfărșit, noul Mercedes Clasa S a ieșit în lumina reflectoarelor! Așa cum era de așteptat din partea navei amiral a prestigiosului constructor german, noul S impresionează prin lux și tehnologie.

Actuala generație Mercedes Clasa S, cunoscută sub numele de cod W222, a fost lansată în 2013, apoi a fost revizuită în 2017. După șapte ani de carieră de excepție, a venit timpul să predea ștafeta.

Designul limuzinei germane nu a suferit modificări profunde, așa că va fi în continuare foarte ușor de recunoscut. În schimb, dimensiunile s-au mărit: +5,4 cm în lungime, până la 5,18 metri, +1 cm în înălțime, până la 1,50 metri, și +7,1 cm la ampatament, până la 3,10 metri.

O schimbare semnificativă apare la calandru, care este mult mai masiv, în stilul (destul de controversat) inaugurat de BMW. O altă caracteristică a acestei generații se regăsește la parașocul frontal, care integrează prizele de aer laterale, supradimensionate.

Liniile elegante de la exterior sunt continuate de rafinamentul, materialele nobile – lemn, piele fină – și finisajul de cea mai bună calitate de la interior. Sunt ingredientele care, împreună cu spațiul generos, echipamentele și tehnologia de top, continuă să facă din Clasa S o referință în lumea limuzinelor de clasă superioară.

La interior, de pildă, sunt nu mai puțin de cinci ecrane: instrumentarul de bord cu diagonala de 12,3 inchi și efecte 3D, un display central vertical OLED de 12,8 inchi ”holistic” (care reacționează la apropierea mâinii, fără a fi atins) cu rezoluție de până la 1888×1728 pixeli, două ecrane de 11,6 inchi pentru pasagerii din spate și un mic ecran de 7 inchi pe cotiera centrală spate, prin care se controlează sistemul MBUX de generația a doua.

La toate acestea se adaugă un head-up display cu realitate augmentată pentru navigație (o premieră mondială) și un sistem audio 4D capabil să transmită vibrații prin intermediul scaunelor.

Printre cele mai neașteptate dotări ale noii Clase S se numără airbag-urile frontale pentru pasagerii din spate și luminile capabile să proiecteze pictograme.

Suspensia pneumatică, roțile spate directoare și un sistem de pilotaj autonom cu asistare activă și camere video 360 de grade cu vizualizare 3D contribuie din plin la confortul deplasărilor.

Dintre multiplele sisteme de securitate merită menționat Pre-Safe Impulse Side, care permite ridicarea caroseriei cu până la 8 cm, în cazul unui impact lateral, precum și suspensia activă E-Active Body Control, care limitează efectele unui impact.

În privința motorizărilor, trebuie remarcată electrificarea Clasei S, toate versiunile fiind acum echipate cu tehnologie mild hybrid de 48V – S 450 de 367 CP și S 500 de 435 CP pe benzină, respectiv S 350 de 286 CP și S 400 de 330 CP diesel. Toate, cu transmisie automată 9G-Tronic în dotare standard! În 2021, gama de motorizări va fi completată cu un hibrid plugin cu autonomie în modul electric de până la 100 km.

Apărută în 1951, Clasa S este limuzina cea mai vândută din segmentul său, cu circa 4 milioane de unități la nivel mondial. Noua generație trebuie să ducă mai departe această tradiție și să facă față concurenței reprezentate, în principal, de Audi A8 și BMW Seria 7. Prețul de plecare se cifrează la circa 100.000 de euro.