Lansarea a două motorizări hibrid plug-in în 2021, reducerea drastică a emisiilor de CO2, inclusiv în procesul de fabricație, renunțarea la plastic și mai ales la motorul termic până în 2030 – iată din ce este compus ambițiosul plan de relansare tehnologică al celor de la Bentley.
Sub genericul „Beyond100”, Bentley încheie primul său centenar și vrea să îl inaugureze pe cel de-al doilea cu o strategie de electrificare în forță. De fapt, nu prea are de ales și trebuie să reacționeze în fața schimbărilor climatice și noilor restricții pe o piață auto care se orientează tot mai mult spre high-tech.
Bentley susține că nu va fi doar o reorientare a produselor, ci o transformare totală a mărcii, inclusiv din punct de vedere social, cu impact pozitiv asupra salariaților, în următorii 15 ani. „Planul Bentley este de a asigura o mobilitate extraordinară pentru secolul viitor, trecând de la un producător de motoare V12 pe benzină, la crearea de modele fără niciun motor termic, într-un singur deceniu, reinventându-se ca lider al mobilității durabile de lux”, afirmă constructorul.
Principala noutate este renunțarea în anii următori la tradiționalele agregate V8 și V12, pentru a propune exclusiv propulsia electrică. În 2030, practic nu va mai fi produs niciun Bentley care să alimenteze la pompă.
O primă etapă are ca termen anul 2026, pentru eliminarea modelelor 100% termice. De la această dată, în ofertă nu vor mai fi decât propulsii hibrid plug-in sau 100% electrice.
O altă provocare va fi neutralizarea amprentei de carbon „de la un capăt la altul”, adică atât la producător, cât și la client. Bentley va merge chiar mai departe, urmând să își selecteze doar furnizorii care sunt „verzi”. Scopul este de a obține o reducere cu 75% a emisiilor de CO2, până în 2025.
Bentley a lansat deja anul acesta o versiune Bentayaga PHEV, dotată cu un V6 și baterie litiu-ion. Nu este decât începutul, dar este și foarte logic: Bentley face parte din Grupul Volkswagen, unde se renunță treptat la tot ce înseamnă combustie internă.