Toyota a lansat în Europa a doua generație a modelului său pe hidrogen, Mirai

11 decembrie 2020



Toyota a lansat recent noua generație a binecunoscutului său model pe hidrogen, Mirai. Arhitectura versiunii europene a fost modificată, datorită utilizării noii platformei modulare TNGA-L.

Noua Toyota Mirai este mai lungă și mai joasă decât generația anterioară, având 4,98 m lungime, 1,47 m înălțime și un ampatament alungit cu 14 cm, până la 2,92 m. Poate să primească la bord cinci persoane, față de doar patru, la versiunea anterioară. Designul păstrează liniile clasice ale unui fastback.

Din punct de vedere al combustiei, totul s-a schimbat. Pila de combustie, mai ușoară și mai mică decât cea dinainte, se află sub capotă, iar bateria și motorul electric se găsesc în spate, dar fără să afecteze volumul de încărcare, grație unei console alungite. Mirai beneficiază de o repartiție egală a maselor pe cele două punți și de o suspensie multi-link.

Puterea este de 174 CP, mai mult cu 20 CP față de vechea generație. Noua dispunere a elementelor tehnice a permis adăugarea unui al treilea rezervor de hidrogen, sub planșeu, pentru o autonomie de 650 km, cu 30% mai mult față de prima generație. Toyota a îmbunătățit partea mecanica, pentru ca mașina să poată porni fără probleme și la temperaturi negative, mergând până la -30 de grade Celsius.

Grație acestor îmbunătățiri, dar și datroită dezvoltării infrastructurii pe hidrogen de pe continent, Toyota speră să își multiplice cu 10 vânzările modelului Mirai în Europa. De asemenea, constructorul are în vedere o scădere a prețului cu 20%, ceea ce înseamnă că noua Mirai ar urma să coste puțin peste 60.000 de euro.