Nio ET7, un nou rival pentru Tesla Model S

12 ianuarie 2021



Specializat în SUV-uri electrice, constructorul chinez Nio dezvăluie acum ET7, o limuzină premium electrică de dimensiuni mari. Încă din momentul prezentării, acest nou model se poziționează ca rival pentru Tesla Model S și reține atenția prin tehnologia folosită la acumulator – electrolit solid.

După SUV-urile ES6, ES8 și EC6 și spectaculosul hypercar EP9 (conceput exclusiv pentru rulajul pe pistă), Nio atacă segmentul sedanurilor cu pretenții. ET7 are 5,09 metri lungime, 1,98 metri lățime, 1,50 metri înălțime și un ampatament de 3,06 metri.

Propulsia este 100% electrică, formată din două motoare, câte unul pe fiecare punte, puterea totală fiind de 653 CP, cu 850 Nm cuplu maxim. Accelerația 0-100 km/h se realizează în 3,9 secunde.

Nio anunță pentru acest model un acumulator de 150 kWh cu electrolit solid și o fantastică densitate energetică, de 360 Wh/kg. Această faimoasă tehnologie ”solid state” este promisă de mai mulți ani, dar până acum nu a fost introdusă pe scară industrială în producția auto. În termeni practici, această baterie are greutatea uneia ”tradiționale” de 100 kWh, dar dispune de o capacitate superioară cu 50%. Iată de ce Nio ET7 promite să fie o noutate remarcabilă și din perspectiva tehnologiei înglobate.

Vor fi disponibile trei versiuni de acumulatori, două clasice, de 70 și 100 kWh, și cea solidă de 150 kWh, cu autonomie de 500 km, 700 km și respectiv peste 1.000 km, în ciclu NEDC.

Ca aspect, este foarte apropiat de conceptul ET Preview, prezentat în primăvara anului trecut, la Shanghai. Designul este minimalist, cu linii fluide, profil de fastback și un Cx excelent, de 0,23.

Interiorul este sobru și elegant, cu materiale reciclabile. Bordul este dominat de instrumentarul digital cu diagonala de 10,2 inchi și display-ul central de 12,8 inchi. Pasagerii sunt tratați cum se cuvine de sistemul de încălzire, ventilare și masaj prezent la toate scaunele și de sistemul audio cu 23 de difuzoare, de 1.000 W.

ET7 stă bine și în privința inteligenței artificale. Dispune de asistentul personal NOMI, un sistem de conducere autonomă format din 12 senzori, 11 camere video, 5 radare, LIDAR, comunicare V2X (între mașină și infrastructura rutieră), conectivitate 5G și suspensie adaptivă.

Precomenzile au fost deja deschise pe platforma online Nio, iar primele livrări sunt anunțate pentru primul trimestru din 2022. În China, prețul de start este de 50.000 de euro, cu acumulatorul oferit în regim de închiriere. Nio intenționează să comercializeze această limuzină și pe piața europeană.