A doua generație DS4: comeback pe segmentul premium compact

8 februarie 2021



După DS 7 Crossback, DS 3 Crossback și DS 9, iată și cel de-al patrulea model din gama DS care adoptă noul limbaj de design al acestui brand premium francez. A doua generație DS 4 se înscrie în segmentul C-Premium și va fi disponibilă 3 versiuni: DS 4, DS 4 Cross și DS 4 Performance Line.

DS revine, așadar, pe segmentul premium al compactelor, la trei ani după retragerea primei generații DS 4. Timpul ne va arăta dacă de această dată răspunsul francezilor este pe măsura eterminilor rivali germani, unde concurența directă este reprezentată de Audi A3, VMW Seria 1 și mai ales Mercedes Clasa A.

Noul DS 4 afișează o statură atletică și elegantă, cu partea frontală masivă și profil de coupe. Impresionează prin dimensiunile mari pentru această categorie – 4,40 metri lungime, 1,83 metri lățime și 1,47 metri înălțime.

Calandrul proeminent este flancat de semnătura luminoasă verticală, asigurată de luminile de zi cu LED. Așezarea acestora în extremități accentuează impresia de masivitate. Roțile de dimensiuni mari și flancurile sculptate contribuie și ele la aspectul robust al noului DS 4. La spate, luneta plonjată este asociată interesant cu modelul în formă de solzi al grupurilor optice posterioare, la fel ca la DS 7 Crossback.

Finisajele premium sunt mult mai vizibile la interior, grație materialelor de calitate (fibră de carbon, piele, Alcantara și lemn) și designului rafinat. Plansa de bord este simplă și rafinată și atrage atenția prin dispariția dufuzoarelor centrale de aer, care au fost înlocuite cun un nou sistem de ventilație, denumit DS Air.

Sunt disponibile trei ecrane la interior, începând cu cel din poziție centrală, cu diagonala de 10 inchi. Instrumentarul de bord este afișat pe un alt ecran, de 7 inchi, dublat de un head up display cu realitate augmentată, denumit DS Extendend Head Up Display. Cel de-al treilea, tot de 5 inchi, se află dispus pe consola centrală, funcționează în combinație cu sistemul de comenzi gestuale DS Smart Touch și dispune de un dispozitiv de recunoaștere a vocii, DS Iris System.

Mașina dispune de sistem de condus semi-autonom de nivel 2 (DS Drive Assist 2.0) și suspensie predictivă Active Scan.

Din punct de vedere tehnic, noul DS 4 a fost dezvoltat pe platforma EMP2 a grupului PSA, la fel ca viitorul Peugeot 308. Aceasta îi permite adoptarea propulsiei hibrid plugin, alături de versiunile clasice, pe benzină (de 130, 180 și 225 CP) și diesel (130 CP), cu transmisie automată cu 8 rapoarte.

Versiunea hibrid E-Tense combină un motor turbo în 4 clindri de 180 CP cu unul electric și o cutie de viteze e-AT8, puterea cumulată fiind de 225 CP. În mod complet electric, acumulatorul asigură o autonomie de până la 50 km (în ciclu mixt WLTP).

Pe lângă versiunea ”clasică”, vor exista două declinări, una cu alură de SUV, denumită DS 4 Cross, iar cealaltă cu tentă sportivă, Performance Line. Diferențele nu vor fi majore, ci ma degrabă la nivel de personalizări și finisaje.

Comercializarea va demara undeva la final de 2021. Este de așteptat ca prețul de plecare să se situeze sub 30.000 de euro.