Conceptul Audi e-tron GT, dezvăluit la sfârșitul anului 2018, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, devine în sfârșit un model de serie. Sportiva 100% electrică care vrea să rivalizeze cu Tesla Model S este versiunea de la Audi al lui Porsche Taycan. Spre deosebire de acesta, e-tron GT sacrifică puțin din sportivitate, în beneficiul confortului și autonomiei.
Audi e-tron GT are un design elegant, tipic pentru un grand coupe (4 portiere), cu trăsături clare și linii dinamice. Are alura unui A7 dar cu un plus de sportivitate, măsoară 4,99 metri lungime, 1,96 metri lățime, 1,41 metri înălțime și are un ampatament de 2,90 metri.
Profilul este impunător datorită roților mari (până la 21 de inchi) și liniei acoperișului care plonjează spre o lunetă destul de înclinată. Modelul stă foarte bine la aerodinamică, cu un coeficient de rezistență de doar 0,24.
În tip ce la partea frontală atrag atenția calandrul în stil fagure și farurile Matrix LED (sau Audi laser light, opțional), spatele agresiv este marcat în special de un difuzor impunător, aripa deportantă activă și stopurile ”bumerang” conectate între ele printr-o bandă luminoasă.
La interior regăsim atmosfera conceptului din 2018, cu bord digital Audi Virtual Cockpit de 12,3 inchi și un display central cu control vocal (de la 10,1 inchi). Merită remarcate, tot la capitolul interior, scaunele sport și folosirea materialelor reciclate.
Portbagajul clasic are 405 litri și este completat de un al doilea spațiu pentru bagaje care se află în partea din față și oferă 81 de litri de spațiu suplimentar.
Din punct de vedere tehnic, e-tron GT împarte platforma cu Porsche Taycan și dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă, pentru o tracțiune integrală electrică. Acestea livrează 476 CP și 630 Nm pentru versiunea e-tron GT quattro, respectiv 598 CP și 830 Nm pentru varianta sportivă RS e-tron GT.
Programul launch control (boost) furnizează până la 530 CP, respectiv 646 CP pentru maximum 2,5 secunde. Rezultatul: de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde pentru e-tron GT, respectiv în 3,3 secunde pentru RS. Viteza maximă este limitată la 245, respectiv 250 km/h.
O baterie litiu-ion situată între punți, cu o capacitate netă de 86 kWh, asigură o autonomie de până la 488 km (ciclul WLTP). Tehnologia de 800 V permite încărcarea rapidă cu curent continuu cu o putere de până la 270 kW, de la 5% la 80% în mai puțin de 23 de minute.
Printre dotările standard ale acestui coupe cu emisii zero se numără suspensia adaptivă pe perne de aer și sistemul dinamic Audi Drive Select, iar printre opționale, sistemul de direcție integrală.
Al doilea model 100% electric din gama Audi va fi produs la fabrica de la Böllinger Höfe (Neckarsulm), din Germania și va fi disponibil pe piață începând din primăvară. Prețul de plecare pentru e-tron GT va fi in jur de 100.000 de euro, iar versiunea RS ar putea pleca de la circa 140.000 de euro.