Printre numeroasele noutăți anunțate de planul Renaulution se numără și relansarea Lada. Marca este o instituție în Rusia, iar pe plan internațional s-a remarcat cu Niva, un 4×4 spartan și uzat moral, dar care continuă să aibă segmentul său de clienți.
Grație noului Business Unit inițiat de Grupul Renault, în cadrul planului Renaulution, Lada împreună cu Dacia își vor raționaliza portofoliul, prin utilizarea unei platforme comune. La nivel de modele, primul efect al acestei decizii va fi lansarea, în paralel cu noul SUV compact Dacia prefigurat de Bigster, a unei noi generații Niva, în 2024.
Filiala rusă Avtovaz va beneficia de cea mai recentă platformă modulară a Grupului Renault – CMF, în versiunea B. Pe baza acesteia, Lada și Dacia vor produce împreună peste un milion de unități pe an, trecând de la patru platforme la una singură și de la 18 tipuri de caroserie la 11. Obiectivul este de a deveni mărci internaționale autentice, prin depășirea perimetrului actual, în termeni de piețe și segmente.
Avtovaz va dezvolta gama Lada prin lansarea a patru noi modele până în 2025. Printre acestea se numără și noua generație a legendarei Niva, dar și un nou model pe segmentul C-SUV.