În ton cu tendința actuală, Hyundai își extinde gama de SUV-uri și lansează un nou model, plasat sub Kona. Bayon promite să fie un concurent redutabil în segmentul SUV-urilor urbane.
Modelul își datorează numele orașului francez Bayonne, din Pirinei. Hyundai susține că designul cu linii tensionate și muchii ascuțite este inspirat din activitățile specifice munților și oceanului, care caracterizează Țara Bascilor.
Partea frontală aduce destul de mult cu Kona, datorită farurilor angulare și subțiri, cu un calandru de dimensiuni mari și o admisie de aer sub forma unei fante orizontale. Din profil, mașina este mai bine definită, mai ales în partea din spate. Luneta are un profil interesat, iar stopurile bumerang sunt conectate printr-o bandă luminoasă orizontală, care traversează hayonul.
Cel mai accesibil SUV de la Hyundai a fost special conceput pentru piața europeană și este următoarea noutate majoră a coreenilor, după lansarea unei noi generații de succes Tucson.
Măsoară 4,18 metri lungime, 1,77 metri lățime, 1,49 metri înălțime și are ampatamentul de 2,58 metri. În ciuda acestor dimensiuni ”strânse”, Hyundai promite un spațiu generos la interior, chiar și pentru pasagerii de pe bancheta din spate. Portbagajul are un volum de 411 litri, iar garda la sol este de 183 mm.
În interior, ambianța este îngrijită, însă fără nimic revoluționar. Tabloul de bord digital are diagonala de 10,25 inchi, iar ecranul central poate fi de 8 sau de 10,25 inchi. Bayon dispune de servicii de conectivitate și de numeroase sisteme de siguranță și asistență la condus.
Intrarea în gama de motorizări este asigurată de propulsorul pe benzină aspirat de 1,2 litri MPI și 84 CP, cu transmisie manuală în 5 trepte. Motorul turbo în trei cilindri T-GDI de 1,0 litri are două versiuni, de 100 sau 120 CP cu sistem micro-hibrid la 48V. Transmisia este manuală inteligentă cu 6 trepte (6iMT) sau automată cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte (DCT7).
Bayon va fi disponibil doar cu tracțiune față. În schimb, este primul SUV de la Hyundai dotat cu sistemul Rev Matching, care permite sincronizarea turației motorului la retrogradarea treptei de viteză.