Lansată în 2013, actuala generație Peugeot 308 și-a făcut pe deplin datoria, după o carieră care a debutat în forță, cu titlul de Mașina anului 2014, și a continuat mereu cu cifre foarte bune la vânzări.
Model de referință în segmentul compact din Europa, cu peste 7.000.000 de unități vândute de-a lungul timpului, Peugeot 308 trece la cea de-a treia generație, ocazie cu care inaugurează noul logo al mărcii franceze.
Acasă la el, în Franța, principalul rival al acestui model este Renault Megane, în timp ce referința la nivel continental continuă să fie Volkswagen Golf.
Peugeot își dorește să continute succesul acestui model și la noua generație, așa că a ales soluția evoluției, în detrimentul revoluției. Opțiunea este evidentă la designul exterior, unde stilul a rămas, în mare, același, peste care s-au aplicat o serie de retușuri.
Peugeot 308 III (2021), în 10 detalii esențiale
● Noul look este mai impozant, datorită aerodinamicii (Cx 0,28) și proporțiilor revizuite, capotei alungite, calandrului și dimensiunilor mărite: cu 12 cm în lungime (4,37 metri), 5,5 cm la ampatament și 5 cm în lățime. În schimb înălțimea a scăzut cu 2 cm.
● Cele mai vizibile schimbări sunt la interior, unde accentul s-a pus pe modernitate: deja celebrul i-Cockpit integrează i-Connect Advanced, un sistem de infotainment mai modern, intuitiv, conectat. Bordul complet digital este disponibil în standard la versiunea Active Pack, iar la GT are efecte 3D.
● Marea noutate la display-ul central cu diagonala de 10 inchi este apariția unui al doilea ecran, dispus sub cel principal și denumit ”i-toggles”. Disponibil pe versiunea Allure, pe acest ecran secundar se pot configura o serie de comenzi comenzi virtuale – o opțiune în premieră pentru un automobil de volum.
● Noul 308 stă bine la capitolul high-tech, datorită numeroaselor dotări de asistență la conducere. Printre acestea, conducere semi-autonomă, navigație conectată, optimizarea vitezei în funcție de dificultatea virajului (la viteze de până la 180 km/h), schimbarea semi-automată a benzii de rulare, camera video la 360 de grade, frână automata de urgență, faruri matrix LED etc.
● Clienții pot opta pentru un sistem Hi-Fi premium furnizat de Focal, compus din 10 difuzoare și un nou amplificator cu 12 canale de 690 W și procesare digitală Arkamys.
● La momentul lansării sunt disponibile patru motorizări și două variante hibrid plugin: Hybrid 180 (150 CP benzină și 110 CP electric) și Hybrid 225 (180 CP electric și 110 CP electric), cu autonomie în mod electric de până la 60 km (WLTP). Cele două motoare pe benzină sunt în 3 cilindri, de 1,2 litri, cu puteri de 110 CP și 130 CP, acesta din urmă disponibil și cu transmisie automată (EAT8). Singurul diesel este în 4 cilindri de 1,5 litri și 130 CP (cutie automată sau manuală în 6 trepte).
● Peugeot precizează că 208 este construit pe o versiune evoluată a platformei modulare multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), ce permite dezvoltarea unei game complete de versiuni electrificate, însă pentru moment nu a furnizat mai multe detalii în acest sens.
● Volumul portbagajului este de 412 litri și poate ajunge la 1.323 litri cu bancheta spate rabatată. Un spațiu de depozitare compartimentat de 28 litri se află sub podeaua portbagajului.
● Încă nu au fost communicate prețurile, însă pentru a vă forma o idee, în Franța prețul de plecare este așteptat în jurul valorii de 26.000 de euro, în condițiile în care actuala generație se comercializează începând de la circa 24.600 de euro.
● Producția se va realiza în Franța, la Mulhouse, iar debutul pe piață este prevăzut pentru a doua jumătate a anului 2021. Ulterior este așteptată și versiunea SW (break).