Volvo lansează C40 Recharge, un SUV coupe electric derivat din XC40
09.03.2021
           
Distribuie acest articol!   

Volvo este puternic angajat pe drumul electrificării. Marca suedeză aflată în proprietatea chinezilor de la Geely tocmai și-a oficializat  obiectivul de a fi un brand 100% electric până în 2030. Momentul a coincis cu prezentarea celui de-al doilea model electric, din totalul de șapte planificate, C40 Recharge, un SUV coupe derivat din XC40.

Cei de la Volvo sunt convinși că, până în 2025, modelele electrice vor reprezenta deja 50% din vânzările lor. În prezent, însă, Volvo oferă doar un singur model electric, derivat din XC40. Prin urmare, noutățile ar urma să se succeadă rapid. Astfel, un teaser anunță alte șase modele noi. Primul dintre acestea: C40 Recharge.

Acest prim SUV coupe de la Volvo marchează revenirea familiei C, ultimele modele lansate fiind compacta C30 și coupe cabrioletul C70. După cum sugerează și numele, C40 face parte din gama compactă de la Volvo și este derivat din XC40. În mod evident, C40 este un coupe cu propulsie electrică.

C40 diferă de XC40 prin silueta sa mai dinamică, cu pavilionul plonjat spre spate și cu luneta foarte înclinată.  Geamurile laterale dau impresia că se unesc într-un punct, în partea superioară a hayonului. Stopurile modelului sunt extinse și au semnătura luminoasă sub forma unor linii punctate. Partea frontală a fost revizuită, iar elementele optice au un aspect triunghiular. Aceasta este ”noua față” a automobilelor Volvo electrice.

Din punct de vedere tehnic, la bază este, în mod logic, un XC40, adică platforma modulară CMA, cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă. Acumulatorul are o capacitate de 78 kWh, cu o autonomie de aproximativ 420 km.

Volvo anunță că performanțele vor fi îmbunătățite ulterior, prin viitoarele actualizări de software realizate de la distanță (tehnologie over-the-air). C40 Recharge va avea un sistem de infotainment dezvoltat împreună cu Google. Prin urmare, integrează serviciile specifice, precum Google Maps.

Modelul va fi vândut exclusiv online. În acest sens, Volvo a anunțat că a simplificat oferta și va acorda astfel prioritate versiunilor preconfigurate.

Distribuie acest articol!