Mercedes a dezvăluit EQS, o uimitoare reinterpretare electrificată a Clasei S
19.04.2021
           
Distribuie acest articol!   

Mercedes a dezvăluit oficial prima sa limuzină de categorie mare cu propulsie 100% electrică. Constructorul german nu dezamăgește deloc, mult așteptatul EQS fiind pe drept cuvând ”echivalentul full electric” al Clasei S!

Recunoscut ca fiind unul dintre primii constructori care au digitalizat integral instrumentarul de bord și partea de infotainment, reunindu-le pe un singur ecran, Mercedes trece la următorul nivel. Întreaga parte superioară a bordului a fost înlocuită cu un display imens, într-un inedit format panoramic.

Interiorul lui EQS este uimitor, Mercedes reușind să surprindă și de această dată, așa cum face mai de fiecare dată cu noile sale modele. Noul bord digitalizat se numește Hyperscreen și constă într-o suprafață mare de sticlă, care acoperă trei ecrane diferite, inclusiv un display central imens, cu diagonala de peste 17 inchi.

De reținut, totuși, că nici măcar la Marcedes standardul nu include toate dotările! Așadar, Hyperscreen este disponibil opțional, iar varianta de bază vine cu un instrumentar de 12,3 inchi și un display central clasic, mult mai mic, de 12,8 inchi.

În ceea ce privește dotările, dincolo de multitudinea sistemelor de asistență, se remarcă pachetul de parcare, un sistem cu servomotoare în portiere, cuplat la o cameră de 360 de grade și radare. Scopul este de a preveni lovirea portierelor de alte mașini si de a evita zgârierea vehiculului în spațiile înguste.

Designul ilustrează foarte bine personalitatea și funcționalitatea mașinii. Mercedes a făcut totul din punct de vedere aerodninamic, astfel încât EQS să străpungă aerul cu cât mai puțin efort posibil. Dacă forma aerodinamică perfectă este cea a unei picături de apă, EQS nu este departe de ea.

Elegant și fără proeminențe inutile, EQS poate conta, de asemenea, pe o serie de detalii (jantele specifice, spoilerul) special concepute pentru a evacua eficient aerul frontal. Rezultatul este un coeficient aerodinamic de doar 0,20. Un record istoric înregistrat de Mercedes pe o mașină de producție, EQS fiind superioară din acest punct de vedere foarte recentului W223.

La lansare, limuzina electrică va fi oferită în două versiuni: EQ450+ și EQ580 4Matic. Prima dispune de tracțiune pe o singură punte, puterea de 333 CP și un cuplu de 568 Nm. A doua adaugă un motor pe puntea față, pentru un total de 523 CP și un cuplu de 855 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează  în 6,2, respectiv 4,3 secunde.

Performanțele dinamice nu sunt neapărat extraordinare, având în vedere cuplul ”monstruos”! Însă motivele sunt bine întemeiate: limuzina cântărește între 2480 și 2585 kg. Mercedes precizează că are deja planificată o variantă mai puternică, de 760 CP.

Ambele versiuni vor beneficia de un acumulator de 107,8 kWh (produs în Germania!), care va asigura o autonomie de până la 770 km pentru versiunea cu cele mai puține opționale posibile.

Apropo de acumulator, Mercedes vorbește despre un program propriu de cercetare privind bateriile, denumit Vision EQXX. Inginerii din cadrul acestui proiect colaborează cu cei din echipa de Formula 1 Mercedes, care au mai participat și la dezvoltarea acumulatorului de pe hypercarul Project One.

Distribuie acest articol!