Noua Skoda Fabia 4 (2021): mai mare și mai tehnologizată ca niciodată
05.05.2021
        
Distribuie acest articol!   

Skoda este tot mai departe de imaginea rustică pe care o avea prin anii 80-90, iar cea de-a patra generație Fabia este mai mare și mai tehnologizată ca niciodată.

Lansată în 1999, Fabia s-a produs de-a lungul timpului în peste 4,5 milioane de exemplare. Actuala generație a apărut în 2014, iar uzura morală era tot mai vizibilă.

Citadina cehă recuperează acum întârzierea înregistrată în ultimii ani, față de modelele concurente. În privința prețurilor, este de așteptat aceeași strategie ca la Octavia 4, printr-o poziționare… ”simply clever”.

Sugestiv pentru progresul înregistrat de Fabia în privința dimensiunilor este ampatamentul, care a crescut cu apropate 10 cm, până la 2,56 metri. Astfel, ampatamentul de la noua Fabia 4 este mai mare decât cel de la… prima generație Octavia! Evident, cu efecte benefice pentru spațiul interior, în special pentru locurile din spate.

Skoda Fabia 4 (2021) – 10 detalii esențiale
▪ În sfârșit, Fabia beneficiază de platforma tehnică MQB-A0, folosită deja de modelele similare din grup, Volkswagen Polo și Seat Ibiza.
▪ Dimensiunile de gabarit au crescut cu 11 cm în lungime (4,11 metri, unul dintre cele mai lungi modele din această categorie!) și 5 cm în lățime (1,78 m), în timp ce la înălțime s-au pierdut câțiva millimetri (1,46 metri).
▪ Noua Fabia are cea mai bună aerodinamică din categoria sa, cu un Cx de 0,28 (față de 0,32, la precedenta generație).
▪ Portbagajul este mai mare cu 50 de litri și are acum 380 de litri sau 1.190 litri cu bancheta spate rabatată complet.
▪ Aspectul general rămâne apropiat de cel al precedentei generații, de care se diferențiază în principal prin partea frontală mai agulară, noul design de la grupurile optice și semnătura luminoasă. Look-ul a primit o tușă tinerească, de dinamism.
▪ Interiorul impresionează prin eleganță și calitatea materialelor. Bagheta orizontală și difuzoarele laterale de aer rotunde înnobilează bordul, iar inscripția de pe zona laterală a instrumentarului, cu numele modelului, este o idee foarte simpatică.
▪ Planșa de bord a primit noua arhitectură de la Skoda și, în premieră pentru Fabia, este digitalizată (dotare opțională). Instrumentarul de bord Digital Cockpit are diagonala de 10,25 inchi, iar touchscreen-ul amplasat desupra fantelor centrale de climatizare are diagonala de 6, 8, sau 9,2 inchi.
▪ Motorizarea este asigurată exclusiv de propulsoare pe benzină. Intrarea în gamă o constituie un agregat MPI de 1,0 litri în 3 cilindri, de 65 sau 80 CP. Urmează un TSI (turbo), tot în 3 cilindri, de 1,0 litri și 95 sau 110 CP. Versiunea de top este 1,5 TSI în 4 cilindri, de 150 CP, cu transmisie automată DSG (cu dublu ambreiaj) în standard. Această transmisie este disponibilă optional și pentru versiunea TSi de 110 CP. De remarcat absența cu desăvârșire a versiunilor electrificate!
▪ Sunt disponibile o serie de sisteme de asistență pentru condusul semi-autonom: Travel Assist, Park Assist, detectarea ”unghiului mort”, recunoașterea semnelor de circulație, sistem de frânare de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor etc.
▪ Produsă la Bratislava, noua Fabia va fi disponibilă în trei versiuni de echipare: Active, Ambition și Style. Comercializarea va demara la toamnă.

Distribuie acest articol!