Apărut relativ recent, prin fuziunea grupurilor PSA (Peugeot, Citroen, DS și Opel) și FCA (Fiat Chrysler Automobiles), gigantul Stellantis își reconfigurează prezența pe piața europeană.
Procesul este amplu și va debuta prin rezilierea tuturor contractelor cu distribuitorii din Europa. Decizia vizează toți dealerii grupului de pe Vechiul Continent, cu un preaviz de doi ani.
De la sosirea lui Carlos Tavares în fruntea PSA, schimbările s-au succedat cu repeziciune. Preluarea Opel a fost urmată de fuziunea cu FCA pentru crearea Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume.
Acum se pregătește renunțarea la contractele de distribuție în Europa, cu toți dealerii celor 14 mărci din portofoliul Stellantis. Procesul va debuta efectiv în iunie 2021, însă preavizul este de 2 ani, pentru a lăsa suficient timp pentru tranziție.
”Noua rețea de distribuție va fi selectată la scurt timp după aceea, pe baza criteriilor obiective și a unor factori cheie”, a confirmat Stellantis. Decizia nu exclude dealerii actuali, însă aceștia vor trebui să treacă printr-o fază de selecție, înainte de a putea vinde din nou una dintre mărcile grupului Stellantis.
În altă ordine de idei, această decizie trădează, dincolo de toate, dorința Stellantis de a-și optimiza rețeaua de dealeri, cu scopul de a reduce costurile prin concentrarea volumelor, atât în privința automobilelor noi, cât și a serviciilor post-vânzare.