![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2021/06/Ferrari-296-gtb-1-660x333.jpg)
Electrificarea nu ocolește numele mari din industria auto! Cea mai nouă creație Ferrari este 296 GTB și ascunde sub capotă un V6 turbo și un agregat electric, a căror putere însumată este de 830 CP.
După SF90, primul săul hibrid plug-in, Ferrari aruncă pe piață un al doilea model cu o astfel de motorizare. Spre deosebire de SF90, care se poziționează în sfera înaltă a hypercar-urilor, 296 GTB se află la polul opus.
Noul model se apropie foarte mult de F8 Tributo, însă constructorul italian a ținut să precizeze că acesta nu va fi înlocuit de 296 GTB! Noua propulsie va avea un rol aparte, marcând ”debutul unei noi ere pentru casa de la Maranello”.
Pentru a sublinia importanța, Ferrari a optat pentru acronimul, GTB (Gran Turismo Berlinetta).
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2021/06/Ferrari-296-gtb-2.jpg)
Noul V6 biturbo la 120 de grade, de 2.992 cmc, amplasat în poziție centrală-spate, dezvoltă 663 CP. Este cuplat cu un motor electric de 167 CP, pentru o putere maximă combinată de 830 CP. Cuplul maxim este de 740 Nm, iar viteza maximă trece de 330 km/h. Accelerația 0-100 km/h se realizează în 2,9 secunde, respectiv 0-200 km/h în 7,3 secunde.
Acumulatorul are capacitatea de doar 7,45 kWh, pentru a nu penaliza prea mult mașina la capitolul greutate (are 1.470 kg, cu o distribuție față/spate 40,5/59,5). Bineînțeles, cu o asemenea baterie autonomia electrică este limitată la doar 25 km.
Din punct de vedere estetic, avem o berlinetta clasică, cu unele elemente de stil împrumutate de la coupé-ul Roma. Parașocul spate integrează un spoiler activ, capabil să asigure un surplus de apăsare de până la 100 kg pe puntea posterioară, la viteze ridicate.
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2021/06/Ferrari-296-gtb-3.jpg)
La fel ca la SF90, interiorul este dominat de ecranul de dimensiuni mari din zona instrumentarului. Digitalizarea a permis reducerea considerabilă a numărului de comenzi fizice de la bord.
În comparație cu modelele precedente din această categorie, 296 GTB are ampatamentul scurtat cu 5 cm, cu efecte benefice asupra manevrabilității și dinamismului.