Inspirat din Valkyrie, noul supercar Aston Martin Valhalla este gata să intre în producție
16.07.2021
        
Distribuie acest articol!   

Aston Martin a prezentat, în sfârșit, versiunea de serie a mult așteptatului său supercar, Valhalla. Anunțată ca ”urmașa” nu mai puțin spectaculoasei Valkyrie, această creație tehnică de excepție se bazează pe un V8 twin-turbo amplasat central, de proveniență Mercedes-AMG, și un sistem hibrid plug-in care adaugă două motoare electrice.

Prezentată în premieră la Salonul de la Geneva, din 2019, Valhalla a avut parte de un start complicat. Dificultățile financiare cu care s-a confruntat Aston Martin în 2020 au condus la o serie de incertitudini, însă planurile ambițioase s-au relansat odată cu preluarea constructorului britanic de către miliardarul canadian Lawrence Stroll și colaborarea cu Mercedes-AMG.

Valhalla este un concurent direct pentru Ferrari SF90 Stradale. Spre deosebire de conceptul prezentat în 2019, care a fost dezvoltat în colaborare cu Red Bull și denumit AM-RB 003, motorul inițial, un V6 turbo, a fost înlocuit cu un V8 biturbo de 750 CP, preluat de pe Mercedes-AMG GT Black Series și modificat de Aston Martin.

Sistemul hibrid plug-in dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, cuplate la un acumulator care asigură o autonomie în modul 100% electric de până la 15 km, cu viteza maximă de 130 km/h.

Sistemul hibrid vine cu un surplus de 204 CP, ceea ce duce puterea totală însumată la 950 CP și un cuplu maxim de 1.000 Nm. Foarte aproape, așadar, de cei 1.000 CP oferiți de concurenta directă, Ferrari SF90 Stradale! Valhalla accelerează 0-100 km/h în 2,5 secunde și atinge viteza maximă de 330 km/h.

Și din punct de vedere al aspectului exterior, versiunea de serie a evoluat foarte puțin, în comparație cu versiunea concept inițială. În general, aerodinamica este mai elaborată, fiind evident faptul că Valkyrie a servit ca sursă de inspirație pentru acest model.

Apropo de aerodinamica elaborată, la viteza de 240 km/h, caroseria generează o forță de apăsare de 600 kg! Iată de ce britanicii și-au propus timpul de 6’30” pe celebra buclă Nürburgring Nordschleife, cu 13 secunde sub recordul la această categorie, deținut de Porsche 911 GT2 RS MR.

Greutatea mașinii constituie un detaliu extrem de important în acest segment, provocările fiind cu atât mai mari, cu cât sistemul hibrid implică surplusul generat de prezența acumulatorilor. Obiectivul pentru greutatea totală a fost fixat la 1.550 kg, o cifră rezonabilă, în comparație cu ce oferă concurența.

Materialele ușoare și fibra de carbon contribuie din plin la reducerea greutății, la fel ca renunțarea la o serie de detalii din interior. Apropo de habitaclu, acesta nu a fost dezvăluit încă, dar este de așteptat să fie o evoluție a celui de pe conceptul 003.

Primele livrări sunt previzionate în 2023. Aston Martin nu a anunțat încă prețul acestui supercar, însă doritorii nu trebuie să aibă emoții, pentru că producătorul a renunțat la intenția inițială de a limita producția la doar 500 de exemplare.


CITEȘTE ȘI:

Cel mai puternic Ferrari de serie din toate timpurile: SF90 Stradale, hibrid de 1.000 CP!

Performantele Aston Martin Valkyrie, confirmate

Distribuie acest articol!