Range Rover, generația a cincea: conservator și minimalist, dar ultra-tehnologizat!
01.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

Din punct de vedere istoric, Range Rover a fost mereu liderul SUV-urilor de lux. A fost lansat în urmă cu mai bine de 50 de ani, iar de atunci a evoluat constant. Această a cincea generație are proporțiile și liniile inspirate de la modelul anterior, însă dincolo de această imagine conservatoare, Range Rover vine schimbări importante.

A cincea generație este dezvoltată pe noua arhitectură MLA-Flex, declinată în două versiuni de ampatament, standard și lung. Deși la prima vedere noutățile nu par să fie prea mari, noul SUV de lux de la Range Rovera primit un impuls tehnic remarcabil.

Silueta clasică nu cedează în fața modei SUV-urilor coupe, însă o serie de detalii sunt inspirate de la modelele mai noi ale gamei, precum Velar. Liniile generale sunt acum foarte netede, cu mânerele integrate în portiere, farurile complet integrate în calandru, semnătură luminoasă simplificată și complet nouă în spate. Luminile stopurilor sunt integrate în două bare verticale subțiri, în timp ce semnalizatoarele sunt ascunse în bara orizontală care traversează hayonul.

Dacă la nivel estetic cuvântul de ordine al acestei noi generații este în mod clar minimalismul, din punct de vedere tehnic modelul a evoluat la un nivel foarte înalt. Noua platformă MLA-Flex permite motorizare termică, hibrid plug-in și, din 2024, 100% electrică.

În ce privește motorizarea, se poate alege între două versiuni diesel hibrid D250 și D350, de 250 CP, respectiv 350 CP, două variante hibrid plug-in pe benzină P440e (440 CP) și P510e (510 CP), ambele cu autonomie de până la 100 km de în modul electric (acumulator de 31,8 kWh și motor electric de 105 kW), și varianta de top P530, dotată cu un twin-turbo V8 de 530 CP și funcția Dynamic Launch. Anul viitor este așteptată versiunea Range Rover SV, iar pentru 2024 este programat primul Range Rover 100% electric.

Șasiul este acum mai sofisticat, cu suspensii adaptive controlate de senzori care ”citesc” calea de rulare și roțile spate directoare, pentru a facilita manevrabilitatea în oraș.

Evident, dotările din interiorul acestui SUV de lux sunt cele mai așteptate. Iar prima impresie este bună. Totul este raționalizat și modern, inclusiv un ecran central curbat de 13,1 inchi. Comenzile aerului condiționat sunt disponibile sub acest display și sunt fără atingere. Instrumentarul de bord digital folosește un ecran cu diagonala de 13,7 inchi.

Pentru confortul acustic în timpul călătoriilor mai lungi, noul Range Rover oferă un sistem activ de reducere a zgomotului, prin intermediul difuzoarelor încorporate în tetiere. Sistemul multimedia profită de avantajele asistentului virtual Amazon Alexa și oferă conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto.

Clienții vor putea alege între versiunile cu 4, 5 sau 7 locuri. Evident, prima variantă este cea mai luxoasă, cu o atmosferă de jet privat. Dispune de o tabletă de dimensiuni mari detașabilă, ecrane pe spătare, tapițerie din piele și scaune reglabile în multe poziții. Pe scurt, confort similar celui oferit de limuzine de lux precum Mercedes Clasa S sau SUV-uri de top ca Bentley Bentayga.

Evident, tot acest lux vine cu un preț. Vor fi trei niveluri de echipare: SE, HSE și Autobiography. Range Rover este deja disponibil pentru pre-comenzi, începând de la peste 122.000 de euro și poate ajunge până la circa 170.000 de euro pentru seria First Edition, cu ampatament lung și motorul V8 twin-turbo de 530 CP.

Distribuie acest articol!