DRIVE TEST Mustang Mach-e. Muscle car electrizant
25.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

Mustang Mach-E este, de departe, cea mai importantă noutate 100% electrică de la Ford, din ultima perioadă. Ineditul model este disponibil acum și pe piața europeană.

De altfel, primele exemplare au fost deja livrate, inclusiv în România, așa că nu am ratat ocazia să facem cunoștință cu primul SUV din familia Mustang. Testul nostru a fost posibil cu ajutorul partenerilor de la Casa Auto Timișoara, cărora le mulțumim pentru disponibilitate.

Mustang Mach-E este oferit atât în varianta cu un singur motor electric, cu tracțiune spate, cât și în cea cu două motoare, cu tracțiune integrală, care poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 5,1 secunde, un timp comparabil cu cel al supercar-urilor. Este cazul exemplarului testat de noi, care în varianta cu acumulator cu autonomie extinsă (610 km, WLTP) dispune de 351 CP și un cuplu de 580 Nm.

Merită spus că versiunea de top Mach-E GT, cu tracțiune integrală și baterie cu autonomie extinsă în dotarea standard, are 487 CP și 860 Nm, fiind capabilă de un sprint 0-100 km/h în 3,7 secunde.

Acasă la el, noul Mustang Mach-E a depășit la vânzări, în ultimele luni, clasicul coupe Mustang dotat cu motor termic. Totuși, pe primele 9 luni din 2021, în Statele Unite s-au vândut 18.855 de exemplare Mustang Mach-E și 41.035 de unități Mustang ”clasic”.

Apropo de vânzări, acestea vor fi stimulate, cu siguranță, pe acest final de an, datorită apariției versiunilor GT și GT Performance Edition. Fiecare dintre acestea dispune de 480 CP și este capabilă să accelereze 0-100 km/h în mai puțin de 4 secunde.

În ceea ce privește analiza strict tehnică a testului nostru, o puteți citi în detaliu pe electromobilitate.com, aici, sub semnătura colaboratorului nostru Dan Boboescu.

Reamintim, pe scurt, principalele caracteristici ale modelului testat:

Mustang Mach-e – scurtă fișă tehnică
Versiune: Premium.
Motorizare: două motoare electrice, 351 CP, 580 Nm.
Transmisie: AWD.
Performanțe: viteză max. 180 km/h, accelerație 0-100 km/h în 5,1 sec.
Autonomie (WLTP): 540 km.
Preț exemplar testat: 62.014 euro (cu TVA)*.
* prețul include reducerile Suport Ford Rabla și Suport Ford Rabla Plus și dotarea opțională Pachetul tehnologie (3.100 euro).

Cum spuneam și la începutul articolului, Mustang Mach-E este cea mai spectaculoasă creație electrică a celor de la Ford, până la momentul de față. Un model sportiv, după cum îl trădează și numele împrumutat de la celebrul muscle car.

Această strategie, prin care s-a încercat transferul capitalului de imagine dinspre coupe-ul tradițional spre noul crossover electric pare să fie inspirată, chiar dacă puriștii vor suferi la aflarea acestui ”sacrilegiu”.

De altfel, nu este un gest singular! Am văzut deja și la alți constructori, în ultima vreme, trimiterea la modele legendare din trecut, pentru un boost de imagine în favoarea noilor creații electrice.

Ce-i drept, Ford a mers chiar mai departe cu Mustang, mutând numele de pe un coupe pe ditamai noul crossover. Un risc ce pare să fi meritat, dacă e să ne uităm la cifrele de vânzări.

Apropo de dimensiuni, Mach-E este un model impunător prin dimensiunile de gabarit, însă la interior senzația de spațiu rămâne, totuși, în limitele normalului.

În schimb, habitaclul impresionează prin combinația în trend de texturi, materiale (reciclabile, piele ecologică) și dotări (linie audio Bang & Olufsen, diverse sisteme de asistență la condus). Cel mai interesant detaliu de la bord este, de departe, imensul display central, amplasat în poziție verticală și cu un decupaj inedit pentru butonul fizic rotativ sub formă de disc, aflat în partea de jos.

Cele trei moduri (Whisper, Active și Untamed) pentru dinamica de conducere și minunatul sistem cu o singură pedală vor fi, cu siguranță, gustate din plin de fanii propulsiei electrice. De asemenea, aceștia vor fi încântați să știe că mașina lor va primi constant actualizări Over-the-Air.

În ciuda dimensiunilor și a greutății de aproape 2,2 tone, Mach-E este agil și extrem de plăcut la condus. Deși testul nostru nu a permis deplasarea pe distanțe foarte lungi, confortul interior este la cote înalte, habitaclul silențios și ergonomia fiind principalele ingrediente ale rețetei de succes.

În mod cert, noul crossover coupe nu este un automobil ieftin, ba chiar la prima vedere prețul pare destul de piperat! Pe de altă parte, ținând cont de numele său și mai ales de ce oferă concurența directă din acest segment, Mach-E este acolo unde trebuie să fie un Mustang! Iar cifrele de vânzări înregistrate până acum sunt deja un indiciu fără echivoc în această privință.

Distribuie acest articol!