Noul Mercedes-AMG SL - conceput de la zero, de specialiștii de la Affalterbach
08.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

Mercedes SL s-a întors! După noul AMG GT Roadster, Mercedes dezvăluie un SL complet nou, cu 2+2 locuri.

Și de această dată, luxoasa decapotabilă este creația exclusivă a diviziei de performanță AMG, cu sediul la Affalterbach, care a pornit cu acest proiect de la zero. Disponibil în două versiuni, ambele animate de același motor V8 de 4,0 litri, noul SL este în premieră dotat standard cu tracțiune integrală (4MATIC+) și punte spate directoare.

Fără a se apropia de proporțiile aproape caricaturale de la AMG GT Roadster, noul SL are mai degrabă profilul unui AMG GT Coupe cu 4 uși. Regăsim așadar farurile triunghiulare care încadrează calandrului larg, iar spatele este mult mai rotunjit, preluând caracteristicile sedanului sportiv creat de echipa de la Affalterbach.

Interiorul este în mod clar mai luxos decât la AMG GT, cu o ambianță inspirată de la Clasa S. În spatele volanului multifuncțional, instrumentarul digital are diagonala de 12,3 inch, în timp ce display-ul central este în format portret și măsoară 11,9 inch. Pentru a evita reflexiile luminii, atunci când plafonul este deschis, acest ecran își poate modifica înclinarea pe consola centrală, de la 12 la 32 de grade.

Ca de obicei la Mercedes SL, tetierele încorporează prize de aer, pentru încălzire în zona gâtului, pentru atunci când afară este mai frig dar cei de la bord doresc să se deplaseze cu pavilionul pliat.

Apropo de pavilion, s-a renunțat la hardtop în favoarea clasicului canvas, care poate fi acționat din mers până la viteza de 60 km/h, iar operațiunea durează doar 15 secunde.

Din punct de vedere tehnic, AMG a decis să mizeze totul pe soluții de înaltă tehnologie. Pe lângă dotarea standard 4MATIC+, noul SL dispune de suspensii active. Cântărește destul de mult, 1.970 kg, în schimb este cu 50% mai rigid decât AMG GT Roadster.

Sub capotă regăsim un V8 twin-turbo în două variante de putere: 476 CP la SL 55 AMG și 585 CP pentru SL 63 AMG. Transmisia este asigurată de o nouă cutie automată în 9 trepte, AMG Speedshift MCT 9G. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 3,6 secunde la cea mai puternică versiune și cu doar 6 zecimi de secundă mai mult la cealaltă variantă. Ulterior va fi disponibilă și o versiune hibrid, iar zvonurile vorbesc despre AMG GT 63 E Performance, care oferă 805 CP și peste 1.000 Nm.

Nu s-a anunțat deocamdată niciun preț și nici data de lansare, dar este clar că primele exemplare nu vor fi livrate înainte de 2022.

Distribuie acest articol!