Cele mai așteptate noutăți auto ale anului 2022
26.12.2021
        
Distribuie acest articol!   

Deși problemele provocate de penuria de semiconductori persistă și se adaugă presiunii cauzate de investițiile enorme impuse de electrificare, calendarul noutăților auto prevăzute pentru anul viitor este unul deosebit de bogat.

Iată mai jos o succintă trecere în revistă a celor mai așteptate noutăți auto pe care ar trebui să le vedem în cursul anului 2022. Fără nicio surpriză, SUV-urile și modelele electrice domină lista.

Alfa Romeo Tonale
Anunțată inițial pentru 2021, comercializarea primului SUV compact al italienilor a fost amânată până în vara lui 2022. Partea tehnică provine de la Jeep Compass, iar aspectul va fi apropiat de cel al conceptului prezentat în 2019. Va încerca să acopere golul lăsat în gamă de retragerea compactei Giulietta. Preț de pornire: circa 35.000 de euro.

Audi Q6 e-tron
Al doilea SUV 100% electric de la Audi vine cu avantajul unei platforme tehnice special dedicate acestui tip de motorizare, PPE, concepută în colaborare cu Porsche. Echivalentul acestui model în gama Porsche este noul Macan electric. Este de așteptat să vină și cu cifre îmbunătățite în privința autonomiei. Preț de plecare: circa 80.000 de euro.

BMW X1
SUV-ul compact, unul dintre modelele best-seller ale bavarezilor, ajunge la cea de-a treia generație. Va crește în dimensiuni, pentru o mai clară diferențiere de X2, dar va avea și un look schimbat. Calandrul supradimensionat va domina exteriorul, iar interiorul va fi modernizat, grație display-urilor în stilul deja văzut la Seria 2 Active Tourer. Este de așteptat și o versiune electrică, iX1.

BMW i7
Pe piața limuzinelor de categorie grea, acolo unde Mercedes domină cu Clasa S, BMW contraatacă cu echivalentul eletric a Seriei 7. Viitorul BMW i7 preia elemente tehnice de la SUV-ul iX, a cărui autonomie poate ajunge până la 630 km. Preț estimativ de start: circa 80.000 de euro.

Citroën C5 Aircross facelift
Sunt așteptate mici aduceri la zi din punct de vedere stilistic, dar nu și în privința motorizărilor, care includ deja soluția hibrid plug-in. Va fi adoptat noul calandru al mărcii, împreună cu noile semnături luminoase, în forma literei Y.

Ferrari Purosangue
Anunțat deja de ani buni, primul SUV Ferrari va deveni realitate în 2022. Va fi replica celor de la Maranello pentru Lamborghini Urus sau Rolls Royce Cullinan. Poate fi descris ca un GTC4 Lusso supraînălțat, foarte util pentru familii, datorită celor 5 uși. Preț de plecare estimat: circa 250.000 de euro.

Ford Mustang
Se apropie momentul de final pentru a șasea generație Mustang, lansată în 2014. Din punct de vedere stilistic nu sunt așteptate noutăți revoluționare. În schimb, motorizarea se va electrifica. Rămâne de văzut cum – hibrid simplu, plug-in sau 100% electric.

Ioniq 6
Al doilea model al sub-brandului electric de la Hyundai, după SUV-ul compact Ioniq 5, va fi un coupe cu 4 uși.  Anticipat de conceptul Prophecy, va păstra același look neo-retro ca la primul model din gamă și aceeași platformă tehnică e-GMP. Preț de plecare: circa 45.000 de euro.

Lexus RZ
După ce multă vreme nu a fost foarte interesat de modelele electrificate, mulțumindu-se cu hibrizii simpli, brandul de lux al celor de la Toyota nu mai poate sta impasibil la evoluțiile spectaculoase de pe piață. După primul plug-in, acum se pregătește de primul model full electric, la care va prelua soluția tehnică de la Toyota bZ4X. Va fi un SUV cu alură de coupe, botezat RZ și anticipat de conceptul LF-Z Electrified. Printre particularitățile acestui model se va număra volanul ”tăiat”, asemănător unei manșe.

Lotus Type 132
Încă un constructor de modele sport va ataca anul viitor categoria SUV-urilor. Va veni după mica Emira (ultimul model Lotus cu propulsie termică) și se va încadra în segmentul E, unde va concura cu modele gen Audi Q7. Cunoscut deocamdată sub numele de cod Type 132, va fi un model electric, cu care Lotus va viza o nouă categorie de clienți, familiștii.

Mazda CX-60
Mazda țintește zona premium de pe piața europeană, iar pentru aceasta are în plan două noi SUV-uri de dimensiuni mari, CX-60 și CX-80. Primul, poziționat peste CX-5, își va face apariția la începutul lui 2022. Va fi primul hibrid plug-in Mazda din Europa, cu un motor în 4 cilindri pe benzină și unul electric. Producătorul are în plan, de asemenea, soluții mild-hybrid cu motoare cu 6 cilindri în linie, diesel sau benzină.

Maserati Grecale
Amânat cu un an, al doilea SUV de la Maserati va rivaliza cu BMW X3 și Audi Q5. Lung de  4,84 metri, Grecale preia platforma de la Alfa Romeo Stelvio. Pentru început, va folosi motorizarea de 300 CP mild-hybrid de la Ghibli. Preț de start: circa 75.000 de euro.

Mercedes GLC
După ce Clasa C a fost complet întinerită anul acesta, în 2022 va fi rândul versiunii SUV să treacă prin aceeași operațiune. A doua generație GLC va prelua numeroase elemente de la noua Clasă C, precum și o parte din motorizări, inclusiv un hibrid plug-in cu autonomie de până la 100 km în modul electric.

Peugeot SUV coupe
Peugeot reacționează la succesul înregistrat de concurentul direct Renault, cu primul SUV coupe, Arkana. Asfel, sub codul intern  P54 se ascunde al treilea model din familia 308. Va fi ceva între limuzină și SUV, cu un aspect dinamic, în stil Kia Xceed. Prețul de plecare este estimat la circa 30.000 de euro.

Porsche Macan electric
A doua generație Macan va fi electrică, pe platforma PPE, dezvoltată împreună cu Audi (Q6 e-tron). Va avea alură de SUV coupe și o serie de elemente stilistice împrumutate de la Taycan. Preț de start: circa 80.000 de euro.

Range Rover Sport
După noul Range Rover, prezentat pe final de 2021, urmarea firească este versiunea Sport, care are o pondere importantă în mixul de vânzări al producătorului britanic. Range Rover Sport va avea o siluetă mai dinamică și mai scundă, însă nu va fi un SUV coupe.

Renault Austral
Aceasta este cea mai așteptată noutate a francezilor, din 2022. Înlocuitorul lui Kadjar trebuie să relanseze vânzările Renault în segmentul SUV-urilor compacte, unde precedentul model a pierdut bătălia în special cu rivalul Peugeot 3008. Este așteptat, așadar, un salt consistent atât la capitolul design, cât și în privința motorizărilor hibride. Preț de plecare: circa 30.000 de euro.

SsangYong X200
Constructorul sud-coreean dorește să ducă mai departe rezultatele încurajatoare înregistrate la vânzări, în ultima vreme, cu Tivoli. Imaginile teaser cu X200 dezvăluie un look neo-retro, cu trimitere la Korando. Sperăm ca noul model, al cărui preț de plecare este estimat la circa 22.000 de euro, nu va fi doar o copie ieftină a mult mai apreciatului Jeep Renegade!

Suzuki Swift 5
Unul dintre cele mai de succes modele Suzuki schimbă generația, operațiune în care producătorul își asumă riscuri minime, având în vedere cifrele de vânzări. Prin urmare, este de așteptat ca a cincea generație să nu vină cu noutăți revoluționare, ci mai degrabă cu evoluții prudente și retușuri. Varianta Sport va fi păstrată în gamă, iar prețurile vor pleca de la circa 16.000 de euro.

Tesla model compact
Aceasta ar putea fi noutatea anului 2022 în Europa, însă informația trebuie privită cum prudență maximă, știind bine stilul în care americanii comunică: cascadorii de marketing și prezentări de produs bombastice, cu foarte mult timp înainte ca modelul să vadă liniile de producție. Ceea ce se știe acum este că Tesla are în plan un model hatchback, mai mic decât Model 3, dedicat pieței europene. Acesta ar putea fi concurent direct pentru noile compacte electrice europene, gen Renault Megane și Volkswagen ID.3. Preț de plecare: de la 35.000 de euro.

Volkswagen ID.7
Gama electricelor de la Volkswagen se va mări anul viitor cu ID.Buzz, versiunea modernă a legendarului Combi, și ID.7, o familială echivalentă a binecunoscutului Passat. Va fi un model de sine stătător, care se va baza pe platforma dedicată electricelor, MEB. Va avea și un look diferit, cu proporții specifice, în special cu partea din față scurtată. Preț de plecare: circa 45.000 de euro.

Volvo XC90
Actuala generație XC90, a doua din istoria modelului, a marcat la momentul apariției, în 2014, startul pentru un nou limbaj stilistic al producătorului suedez. La fel va fi și în cazul înlocuitorului său, anticipat de conceptul Recharge. Filozofia ”mai puțin dar mai bine” presupune un stil minimalist și epurat și un interior mai spațios, păstrând aceleași cote de gabarit, grație platformei tehnice care integrează un motor electric, ceea ce permite un planșeu plat. Preț de plecare: 75.000 de euro.

Distribuie acest articol!