Greșeală… de tipar pentru Ferrari Roma
29.12.2021
        
Distribuie acest articol!   

Rechemările în service, din diferite motive tehnice, aproape că au devenit o obișnuință în industria auto. Uneori problemele pot afecta siguranța, caz în care totul se derulează în procedură de urgență, alteori remedierile sunt minore și nu necesită intervenții imediate.

Nici numele mari din industrie nu sunt scutite de astfel de situații, iar cel mai recent exemplu vizează unul dintre cei mai renumiți producători de modele supersportive, Ferrari. Eroarea pare minoră, cel puțin la prima vedere. În realitate, implicațiile pot fi cât se poate de serioase.

Noul Ferrari Roma este dotat cu un motor V8 de 620 CP, are două locuri și poate atinge viteza maximă de 320 km/h. Deși nu este deloc un ”cal de povară”, la fel ca orice model omologat pentru circulația pe drumurile publice, și Ferrari Roma trebuie să aibă prevăzută o sarcină maximă autorizată.

Depășirea acesteia poate duce la un comportament necorespunzător al automobilului în timpul rulării, care se poate solda chiar cu un accident. Iată de ce este foarte important ca utilizatorii automobilelor să se poată informa referitor la sarcină maximă autorizată.

Informațiile de acest gen se regăsesc, de regulă, pe binecunoscutele plăcuțe de identificare ale automobilelor. Acestea sunt aplicate de obicei în compartimentul motor sau în zona inferioară a montanților de la uși.

De curând, la Maranello, s-a constatat că, în cazul modelului Ferrari Roma, această plăcuță conține o cifră greșită privind sarcina maximă admisă pe șasiu. ”Greșeala de tipar” apare la exemplarele produse în perioada ianuarie-iulie 2021.

Prin urmare, Ferrari tocmai a lansat operațiunea de rechemare 77,  prin care le-a solicitat proprietarilor respectivelor mașini să meargă fără întârziere la reprezentanțe, pentru aplicarea unor noi plăcuțe de identificare, cu informația corectă.

Distribuie acest articol!