Citroën încearcă să se conformeze cât mai bine la tendințele de pe piață. În acest sens, producătorul francez a decis să renunțe la producția de monovolume, pentru a acorda prioritate SUV-urilor.
Este sfârșitul unei ere pentru o serie de succes, formată din modele populare, precum Xsara, C8 și C4 Picasso. Desigur, Citroën nu abandonează automobilele familiale, urmând să se concentreze pe producția de SUV-uri de familie.
Pentru marca franceză piața MPV-urilor devenise din ce în ce mai puțin interesantă. Cu siguranță, Grand C4 SpaceTourer a fost unul dintre liderii din clasa sa, pe piața europeană. Însă a devenit din ce în ce mai greu pentru monovolume să facă față succesului modelelor gen C3 și C5 Aircross.
De remarcat, de asemenea, că începând din 2020, Citroën a produs doar versiunea lungă a modelului Grand C4 SpaceTourer (4,6 metri lungime). A fost un semnal clar în privința sfârșitului producției.
Prin urmare, SUV-urile sunt cele care vor da consistență gamei Citroën, în următorii ani. De asemenea, constructorul ar putea veni rapid cu o alternativă la Grand C4, lansând un SUV de familie, cu 7 locuri.
Tendința de a înlocui monovolumele cu SUV-uri este generalizată în rândul producătorilor. Chiar și germanii ar putea renunța, în următorii ani, la producția de monovolume.
Se întâmplă așa pentru că vânzările s-au prăbușit. În 2010, monovolumele reprezentau 20% din vânzări, în Europa. Această cifră a scăzut acum la 4%. O scădere bruscă, ce determină producătorii să favorizeze SUV-urile, al căror segment a atins o cotă de piață de 50% și reprezintă 19% din parcul auto.