Periodic, constructorii își împrospătează identitatea vizuală, prin alinierea la noile tendințe în domeniu. O serie de branduri auto au trecut în ultima perioadă printr-o astfel de operațiune, cel mai cunoscut exemplu pentru noi fiind Dacia.
O astfel de schimbare este destul de amplă, vizează culori și logo și merge până la amenajarea showroom-urilor.
Printre cele mai noi schimbări de identitate vizuală este și cea de la Citroën, prezentată oficial zilele trecute. Marea noutate a acestui proces de împrospătare este adoptarea unui logo care face trimitere la istoria celebrului șevron dublu.
Noul logo este, de fapt, o întoarcere la prima versiune, cea din 1919, desenată cu linii simple și încadrată într-un oval pe verticală. Este, așadar, un logo conceput în stil neo-retro.
Va fi aplicat pe grila tuturor noilor automobile Citroën, iar conturile oficiale de social media afișează deja sigla desenată cu roșu, pe fundal negru și o textură cu nervuri orizontale. Asemănarea cu logo-ul prezent pe radiatoarele modelelor Citroën din anii 1920 este izbitoare.
Schimbarea vine la câțiva ani după ce Citroën a acuzat noua marcă suedeză Polestar, care aparține de Volvo, că și-ar fi ales un logo foarte asemănător cu al său. Diferența este făcută doar de așezarea diferită a celor două ”V”-uri, care în cazul Polestar este în formă de cruce.
Plângerea depusă de Citroën în 2019, prin care reclama asemănarea puternică între cele două logo-uri, a fost soluționată recent, după ce părțile ajuns la o înțelegere.
Și pentru că am amintit despre un logo copiat, să mai spunem că nici bine nu a apărut noua versiune a siglei Citroën, că s-au făcut auzite deja voci care susțin că aceasta este foarte apropiată de un alt logo de sorginte chineză. Este vorba de Seres, care într-adevăr aduce izbitor de mult cu emblema Citroën. Principala diferență dintre ele constă în orientare, care diferă cu 90 de grade.