Denis le Vot : „Înlocuitorul lui Sandero va avea versiune electrică”
29.10.2022
        
Distribuie acest articol!   

Ca de fiecare dată, și ediția de anul acesta a Salonului Auto de la Paris a reunit la Porte de Versailles toți marii șefi ai industriei auto. Răspunsurile date de aceștia la întrebările jurnaliștilor oferă ocazia de a afla ”de la sursă” o serie de detalii relevante, referitoare la viitorul mărcilor pe care le reprezintă.

Printre cei intervievați de presă s-a numărat, bineînțeles, și directorul general de la Dacia, Denis le Vot. Acesta a vorbit despre viitorul mărcii, despre programul de electrificare și despre provocările majore cu care se confruntă în general constructorul.

Unul dintre cele mai dezbătute aspecte referitoare la Dacia, la ediția de anul acesta a Salonului de la Paris, a fost cel al identității de brand. Controversele au fost alimentate de conceptul Manifesto, prin care constructorul a încercat să dea o serie de indicii referitoare la direcția pe care o va urma, pe viitor.

Dar oare cum ar trebui definită Dacia în prezent? Marca încearcă să își desprindă eticheta de low cost. Și atunci, cum ar trebui definită?

Denis le Vot a dat un răspuns evaziv: „Toate acestea împreună”. Fără să nege mutarea pe direcția premium a mărcii franco-române!

Toate modelele sunt în creștere, admite le Vot. Dar se grăbește să completeze: „Cu toate acestea, rămânem cu cele mai ieftine mașini”.

În acest context, este foarte interesantă descrierea pe care CEO-ul Dacia o face clienților Dacia. Cine sunt, de fapt, cei care au făcut din Dacia una dintre cele mai bine vândute mărci auto din Europa?

„Sunt de două tipuri de clienți Dacia. Avem consumatori care au putere de cumpărare bună și provin adesea din segmentele superioare, dar care caută mașini mai simple și mai ieftine. Dar avem și clienți care nu prea își permit o mașină nouă și atunci pentru ei Dacia este soluția”.

Denis le Vot, CEO Dacia

Un alt aspect deosebit de important este legat de motorizări. Mai ales după ce Renault a anunțat că își va separa activitatea în două entități, electric și termic, mulți au fost tentați să asocieze Dacia exclusiv cu propulsia termică.

Clienții Dacia cumpără astăzi motorizarea clasică, pe benzină sau GPL, dar și electrică. De altfel micul Spring a ajuns să reprezinte deja 12% din vânzările brandului.

În ciuda previziunilor pesimiste referitoare la viitorul mărcii Dacia, pe care unii s-au grăbit să o descrie ca fiind una exclusiv termică, în realitate lucrurile nu vor sta deloc așa. A spus-o chair Denis le Vot, zilele acestea, la Paris, când a dezvăluit că sub capota viitorului Sandero va exista și o versiune electrică.

Distribuie acest articol!