Povestea Quattro a început în timpul iernii 1976-1977, când Audi a dezvoltat pentru Volkswagen modelul de teren Iltis, destinat armatei germane. Remarcând comportamentul excelent pe zăpadă și gheață, Audi a avut ideea de a testa transmisia integrală, până atunci rezervată utilitarelor, pe modelul său 80. Rezultatele au fost atât de bune, încât firma germană a decis să conceapă un model sport cu patru roți motrice.
Audi Quattro, o premieră pentru marcă, era un coupe cu transmisie integrală animat de un motor în cinci cilindri, de 2,2 litri, turbo, de 200 CP. A fost prezentat în martie 1980, la Salonul de la Geneva. Mai apoi, Audi Quattro a primit recunoașterea în raliuri, începând din 1981. Astfel, transmisia integrală Quattro a fost integrată în ADN-ul Audi, echipând nenumărate modele.
Pentru o perioadă destul de lungă, divizia specializată în producția modelelor de înaltă performanță de la Audi a purtat numele Quattro, pentru ca mai apoi numele acesteia să fie schimbat în Audi Sport.
După patru decenii de evoluție continuă, sistemele Quattro au mai nou și declinarea e-Quattro, pentru modelele Audi electrice e-tron.
Dintre toatele modelele de serie produse de Audi și destinate utilizării pe drumuri publice, cel mai bine cotat este bătrânul coupé Sport Quattro. Lansat în 1983 și produs în doar 217 exemplare, a stat la baza omologării pentru Grupa B a versiunii pentru raliuri, un monstru pe roți care a scris istorie în Campionatul Mondial. Dotat cu un motor cu 5 cilindri în linie, de 2,1 litri și 306 CP, Audi Sport Quattro este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/oră în mai puțin de 5 secunde și să atingă viteza maximă de 249 km/oră. La vremea sa, aceste performanțe erau comparabile cu cele ale unui Porsche 911 Turbo.
În prezent, un coupé Audi Sport Quattro aflat în stare bună poate fi vândut cu până la 500.000 de euro.