Cum va fi primul coupé electric Porsche?
21.04.2023
        
Distribuie acest articol!   

După coupé-ul cu patru uși Taycan și crossover-ul Macan, Porsche va extinde gama modelelor 100% electrice cu prima sportivă cu o astfel de propulsie. Mai exact, cu primul său coupé electric.

Nu va fi un echivalent al celebrului 911, ci un „frate” mai mic. Viitorul Porsche 718 electric va fi corespondentul coupé-ului de intrare în gamă Cayman și versiunii roadster a acestuia, Boxster.

Porsche pare să fi luat în serios electrificarea și se pregătește să își înfrunte concurența directă. Care nu stă nici ea cu mâinile în sân! Sunt semnale că și Maserati, Aston Martin sau McLaren, ca să dăm doar câteva nume, au strategii similare.

În 2019, compania din Stuttgart lansa primul său model 100% electric, Taycan. Este o berlină cu patru uși ce rivalizează cu Tesla și care a surprins prin faptul că Porsche a preferat să inițieze electrificarea cu o berlină, nu cu un model sport. Cu atât mai mult cu cât Taycan a fost dezvoltat în parteneriat cu Audi și împarte platforma J1 cu e-tron GT, o altă sportivă electrică cu patru uși.

Taycan va fi urmat de noul Macan electric, care se află de ceva vreme în dezvoltare și va sosi pe piață până la sfârșitul anului. Dar ADN-ul Porsche nu este definit de berline sau SUV-uri, ci de coupé-uri sportive.

Prin urmare, constructorul pregătește intens o versiune electrică a unuia dintre modelele sale clasice. Dar nu vă gândiți la legendarul 911! Cum electrificarea unui model este destul de costisitoare, după elitistul Taycan, se pare că pentru Porsche este mai nimerit acum un model electric ceva mai accesibil.

Iată de ce versiunea electrică modelului mai mic 718 va fi lansată prima. Coupe-ul electric Cayman și decapotabila Boxster vor sosi în 2025.

La fel ca prototipul Mission R, care ar trebui să prefigureze o parte a stilului său, noul coupé electric va prelua noile coduri vizuale ale modelelor electrice Porsche. Va fi ușor de recunoscut după luminile frontale full LED în patru puncte și banda luminoasă care unește stopurile. Pentru o bună distribuție a maselor, își va păstra arhitectura cu propulsorul amplasat central-spate.

De altfel, Porsche insistă pe acest aspect, repetând cu fiecare ocazie că, deși este un model electric, nu vor fi neglijate senzațiile oferite celui de la volan. Nu se știe încă dacă va exista un singur motor pe puntea spate sau dacă tracțiunea integrală va fi oferită opțional. Oricum, este cert faptul că sportivitatea, specifică tuturor coupé-urilor Porsche, va prima!


CITEȘTE ȘI:
Porsche Mission R: o privire în viitorul curselor electrice
Porsche pregătește un nou SUV electric, de trei ori mai scump decât Cayenne

Distribuie acest articol!