Mai degrabă o prezență discretă în ultimii ani, Ssangyong a încercat să supraviețuiască pe piață cu modelele Rodius și Tivoli. Acum, odată cu schimbarea proprietarului, s-ar putea să asistăm la un nou început, inclusiv în ceea ce privește gama de modele.
Fondată în 1954, marca sud-coreeană are o istorie agitată. Cumpărată de Daewoo în 1997, de chinezii de la SAIC în 2004, apoi de indienii de la Mahindra în 2011, din 2021 a ajuns în proprietatea companiei sud-coreeană Edison Motors. Din păcate, niciodată nu a mai repetat succesul din perioada de început.
Pentru a reveni în competiție, noii proprietari pregătesc o gamă de noutăți 100% electrice. Astfel, pe lângă modele termice Ssangyong, precum Korando și Torres, producătorul a dezvăluit deja Korando e-Motion cu emisii zero și Torres EVX, un SUV care seamănă puțin cu modelele mari din gama Jeep.
Cu o lungime de 4,70 metri, este comparabil cu Tesla Model Y, deci s-ar poziționa în categoria SUV-urilor familiale electrice, un segment deja foarte aglomerat. Deocamdată nu se știe nimic ofcial referitor la motoare și acumulatori. În schimb, o imagine din interior ne prezintă un bord complet digitalizat.
Așadar, Ssangyong își dorește să redevină un concurent demn de luat în seamă pe piața auto globală, deci inclusiv în Europa.
Aceste ambiții s-a putea materializa prin intermediul noilor sale modele electrice. Pe lângă Korando e-Motion și acest Torres EVX, constructorul va prezenta în curând și versiunea de producție a atractivului concept X200.
CITEȘTE ȘI:
● SsangYong își va schimba în curând numele
● Ssangyong X200 – un nou SUV, inspirat de… Jeep