Lansat în 2016, DB11 a înlocuit un DB9 foarte vechi și a marcat începutul unei noi ere la Aston Martin, cu un amplu plan de produse. Deși remarcabile, noutățile precum Vantage, DBS Superleggera sau DBX nu au fost suficiente pentru a readuce profitabilitatea mărcii din Gaydon. În consecință, unele proiecte, precum Rapide electric, au fost anulate, iar direcția a fost schimbată din mers. Deocamdată, noua direcție se limitează la actualizarea unui model existent.
Pe termen scurt și mediu, planurile sunt totuși mărețe: până în 2026, Aston Martin va veni cu opt modele noi, iar DB12 este primul din această serie lansată în ”epoca Lawrence Stroll”. Noul GT, care va înlocui DB11 în anul în care constructorul britanic sărbătorește 110 ani de la înființare, este prezentat ca primul „Super Tourer” din istoria mărcii.
Prin această denumire inedită, Aston Martin vrea să definească un model sport care combină luxul și sportivitatea la un nivel despre care spune că este „de neegalat”. Înlocuind DB11, Aston Martin DB12 se va duela cu modele similare din zona rarefiată a sportivelor de ultralux, precum Bentley Continental GT sau Maserati GranTurismo.
Proporțiile sunt tipice pentru gama DB, caracterizată printr-o capotă lungă și spatele foarte restrâns, iar între ele, un interior cu 2+2 locuri. Silueta este aproape identică cu cea a lui DB11, dar are și anumite influențe de la DBS și Vanquish din 2001.
Noul ”english GT” păstrează baza tehnică a vechiului DB11, cu o serie de îmbunătățiri la șasiu și tren de rulare. Rigiditatea la torsiune a crescut cu 7% și s-a implementat o nouă generație de amortizoare adaptive. Este primul model Aston Martin cu diferențial electronic, iar cutia de viteze automată în opt trepte a fost îmbunătățită.
Cel de la volan are la dispoziție mai multe moduri de condus (GT, Sport, Sport+, Wet și Individual). Inclusiv setarea ESP se face trei configurații (Wet, On Track & Off), pentru a modifica controlului stabilității în funcție de condițiile climatice sau de stilul de condus.
Spre deosebire mulți alți producători, Aston Martin nu vine cu nimic nou în privința electrificării. Cel puțin deocamdată. Renunță la motorul V12 oferit pe versiunea high-end a vechiului DB11 și adoptă un V8 de 4,0 litri bi-turbo de 680 CP și 800 Nm, de origine Mercedes-AMG. Acest propulsor este folosit de Aston Martin încă din 2018, la Vantage. Performanțe: 0-100km/h în 3,5 secunde (mai rapid cu o jumătate de secundă față de DB11) și 325 km/h viteză maximă.
Bordul este ultra-modern, iar consola centrală aduce mult cu cea a rivalului Bentley Continental GT. Interiorul foarte rafinat păstrează eleganța tipică Aston Martin. Tapițeria este complet personalizabilă, prin programul Q by Aston Martin.
Printre noutăți se numără și sistemul de infotainment dezvoltat intern, care are la bază un ecran tactil de 10,25 inchi prin care se controlează aerul condiționat, setările mașinii sau modurile de condus. Astfel, Aston Martin a renunțat la preluarea sistemelor de la Mercedes.
DB12 este ”încălțat” cu anvelope Michelin Pilot Sport 5 S special concepute pentru acest model. Printre soluțiile inovatoare se numără inserarea unui strat subțire de spumă poliuretanică, cu scopul de a reduce zgomotul de rulare în habitaclu cu până la 20%.
O versiune Volante cu pavilion din canvas ar putea fi lansată în următoarele luni, iar o motorizare V12 twin-turbo de 5,2 litri nu este, totuși, exclusă.
Livrările vor începe în toamna acestui an. Nu se cunoaște încă prețul, dar fără nicio îndoială va fi de cel puțin 200.000 de euro.