Volvo a dezvăluit noul său model de intrare în gamă, un SUV urban 100% electric. Poate fi considerat „vărul” lui Smart #1, având în vedere că, fiind vorba de branduri aflate sub „umbrela” grupului chinez Geely, ambele modele utilizează aceeași platformă tehnică.
După ce, în urmă cu câteva săptămâni, Volvo a prezentat în premieră „gigantul” electric EX90, de data aceasta producatorul scandinav lansează SUV-ul său cel mai mic, poziționat în segmentul citadinelor.
Lungimea de 4,23 metri, se explică prin utilizarea aceleiași platforme ca și recent lansatul Smart #1. Aspectul general al lui EX30 se aliniază la codurile stilistice specifice familiei de modele Volvo.
Partea frontală nu mai are grila clasică, devenită inutilă în cazul unui model electric, așa că între faruri nu a mai rămas decât logo-ul cu diagonala sa tradițională. Spatele are un design mai îndrăzneț, cu semnătura luminoasă separată pe două secțiuni orizontale.
La interior EX30 adoptă tendințele actuale, cu un ecran tactil vertical în poziție centrală, cu diagonala de 12,3 inchi. Interfața Volvo integrează serviciile conectate Google, iar ergonomia tabloului de bord este rafinată, în ciuda dispariției instrumentarului tradițional. Portbagajul oferă 318 litri, un volum suficient pentru această clasă.
În versiunea entry-level „Single”, EX30 folosește același motor electric de 272 CP ca și Smart #1, amplasat pe puntea spate. Are o baterie de 51 kWh, care îi permite să accelereze 0-100 km/h în 5,7 secunde și până la 344 km de autonomie (WLTP). Versiunea „Single Extended Range” crește capacitatea bateriei la 69 kWh, dar puterea rămâne la 272 CP, iar accelerația 0-100 km/h scade la 5,3 secunde, în timp ce autonomia crește la 480 km.
În fine, varianta „Twin Performance” combină acumulatorul de capacitate mare cu două motoare și o putere de 428 de CP, la fel ca Smart #1 Brabus. În acest caz accelerația 0-100 km/h se realizează în 3,6 secunde, iar autonomia maximă este de 460 km.
Pe partea de încărcare, versiunea „Single” acceptă o putere de 11 kW în curent alternativ și 135 kW în curent continuu. Cu baterii mari, capacitatea de încărcare AC crește la 22 kW și capacitatea de încărcare DC la 155 kW. Ceea ce teoretic trece de la 10 la 80% nivel de încărcare în circa 25 de minute.
EX30 promite să fie destul de accesibil în versiunea de bază Single, cu un preț de circa 37.000 de euro. Astfel, ar putea concura nu doar cu modele premium din această clasă, ci și cu unele de la mărci „generaliste”, ca de pildă Hyundai Kona.