Noul Hyundai Santa Fe. Transformare radicală
15.08.2023
        
Distribuie acest articol!   

Pentru această a cincea generație, Hyundai aproape că a dat mână liberă designerilor săi. Noul model pare foarte robust, cu aripi bine marcate, decuparea geamurilor pătrățoasă și spatele original.

Noua generație completează acest stil unic cu o serie de echipamente neașteptate. Hyundai se aliniază la tendințe în ceea ce privește motorizările.

Cum reglementările europene obligă, Santa Fe trebuie să se mulțumească cu motorizările hibride, deja „în serviciu” pe modelul actual.

Ambele versiuni de motorizare se bazează pe un agregat de 1,6 litri turbo, care dezvoltă 160 sau 180 CP. Unul este hibrid simplu (230 CP combinat), celălalt hibrid plug-in (265 CP combinat). Partea electrică nu este încă anunțată, dar este de așteptat o autonomie 100% electrică de aproximativ 50 km, la versiunea PHEV.

În ceea ce privește dimensiunile, noul Santa Fe nu este atât de masiv pe cât sugerează designul său. Câștigă doar 5 cm în lungime pentru un total de 4,83 metri. Volumul portbagajului nu este încă cunoscut, dar încărcarea acestuia pare ușoară datorită hayonului de mari dimensiuni. Toate acestea au impact asupra greutății: între 2.225 kg și 2.295 kg pentru versiunea plug-in.

La interior, noul Santa Fe este plin de tehnologie, cu un panou digital mare pe bord, care cuprinde instrumentarul și sistemul de infotainment. În completare există suporturi cu inducție pentru reîncărcarea smartphone-urilor.

Ca o curiozitate în materie de dotări, Hyundai își echipează noul SUV cu un torpedou cu sistem de dezinfectare bactericidă UV-C pentru smartphone sau monede. Este și acesta un efect al pandemiei asupra producției de automobile!

Nou Santa Fe va fi comercializat mai întâi în Coreea de Sud, în a doua jumătate a anului acesta, apoi în America de Nord și Europa, în prima jumătate a anului 2024. Prețul de plecare ar trebui să nu depășească pragul de 50.000 de euro.

Distribuie acest articol!