După ce, ani la rând, hatchback-ul compact Golf a fost cel mai bine vândut model de la Volkswagen, apariția SUV-urilor a schimbat radical această situație. Și astfel, cu peste 7,5 milioane de unități produse de la prezentarea primei generații, în 2007, Tiguan a devenit cel mai bine vândut model al Grupului Volkswagen, în ultimii ani.
Volkswagen tocmai a prezentat a treia generație a acestui model de succes. Sunt câteva evoluții notabile, dar fără modificări majore față de generația anterioară.
Nou Volkswagen Tiguan, pune accentul pe electrificare, prin introducerea câtorva versiuni hibrid interesante.
Tiguan în versiuniea 2024 măsoară 4,54 metri lungime (cu 3 cm în plus față de precedentul), 1,64 metri înălțime, 1,84 metri lățime și are același ampatament, de 2,68 metri. Aerodinamica este îmbunătățită, cu un Cx redus de la 0,33 la 0,28.
Platforma modulară MQB Evo a evoluat și ea, pentru a oferi mai mult spațiu la interior și a oferi un portbagaj mai mare, de 652 de litri (cu 37 de litri mai mult decât actualul Tiguan).
Designul exterior s-a schimbat și el. Schimbările se concentrează pe lumini, care dispun de tehnologie preluată de la Touareg și 19.200 de LED-uri multipixeli pentru fiecare far Matrix IQ.Light2 High Definition.
Caroseria are forme mai fluide, cu margini mai puțin proeminente. La fel, nervura de la înălțimea mânerelor ușilor este acum estompată. Jantele variază de la 17 la 20 de inchi, în funcție de nivelul de echipare. Stopurile sunt, de asemenea, LED, cu o linie orizontală care traversează hayonul.
Interiorul a fost reproiectat, iar la bord a fost introdus cel mai recent software MIB4, prezentat pentru prima dată pe prima limuzină electrică de la Volkswagen, ID.7.
Ecranul central de infotainment are digonala între 13 și 15 inchi, iar meniurile și grafica sunt noi. În dreptul volanului se află un nou instrumentar digital, de 10,25 inchi.
Toate versiunile sunt echipate standard cu transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj, cu șase trepte la versiunile PHEV și cu șapte la celelalte motorizări.
Noul Tiguan este disponibil cu motoare pe benzină de 2,0 litri TSI de 204 CP și 320 Nm cu tracțiune pe două roți, respectiv 265 CP și 400 Nm cu tracțiune integrală. Versiunile diesel sunt de 2,0 litri TDI, de 150 CP și 360 Nm cu tracțiune față, sau 193 CP și 400 Nm cu tracțiune integrală. Tiguan este disponibil și în două versiuni mild hybrid de 48V, eTSI de 130 CP sau 150 CP.
Versiunea eHybrid, adică hibrid plug-in, oferă până la 100 km de autonomie în modul electric. Aici, în locul vechiului TSI de 1,4 litri găsim acum un benzinar de 1,5 litri turbo cu geometrie variabilă, de 150 CP și 250 Nm, cuplat la un motor electric, pentru o putere cumulată de 204 CP și un cuplu maxim de 350 Nm. Există și o versiune de 272 CP și 400 Nm, cu un TSI de 1,5 litri care dezvoltă 177 CP și 250 Nm.
Capacitatea acumulatorului a crescut la 19,7 kWh (de la 10,6 kWh) iar puterea de încărcare AC este de 11 kW. Este inclusă încărcarea de 50 kW DC, care are nevoie de doar 25 de minute pentru un salt de la 10% la 80%.
Nu este planificată nicio versiune cu șapte locuri, generația anterioară Tiguan Allspace urmând să fie înlocuită cu Tayron, un model prevăzut pentru 2025.
Prețul de plecare în Germania este de 36.600 de euro.