A patra generație a navei-amiral de la Skoda și ultima care ar trebui să mai aibă sub capotă motoare termice a fost prezentată oficial zilele trecute.
Spre deosebire de vărul său german Volkswagen Passat, Superb nu uită de caroseria sedan și, la fel ca precedenta generație, va continua să fie disponibil atât în versiune lumuzină (cu hayon), cât și combi. Comenzile se vor prelua începând din ianuarie anul viitor, iar primele livrări sunt programate pentru mai sau iunie 2024.
Cea de-a patra generație va oferi un finisaj interior cu aspirații premium în cazul versiunilor de top. În schimb nu dispune chiar de toate rafinamentele tehnologice existente la Passat și nici de cele mai puternice motoare. Ierarhia în grup o impune!
Lansat în 2001, Superb a parcurs un drum lung și uneori chiar anevoios, mai ales în perioada de început, când continuitatea producției a stat sub semnul întrebării. Actuala generație, a treia, este comercializată din 2015 și a fost revizuită ușor în 2019.
Motorizările disponibile la următoarea generație sunt 1,5 litri benzină mild-hybrid de 150 CP, 2,0 litri benzină de 204 CP și 265 CP, 2,0 litri diesel de 150 CP și 193 CP și un PHEV de 204 CP. Toate versiunile pur termice vor avea o cutie automată cu șapte trepte (DSG7), iar hibridul o transmisie automată cu șase rapoarte. Versiunile cu puteri de top vor dispunde de tracțiune integrală.
Designul exterior pare neschimbat și cu greu pot fi remarcate diferențe majore între generații. Cele mai importante sunt la grilă și semnătura luminoasă.
Noul Superb are cu 4 cm mai mult în lungime și cu 1,2 cm mai mult în înălțime, în timp ce ampatamentul rămâne neschimbat. Principalul câștig este un volum mai generos al portbagajului, de 645 de litri, cu 20 de litri mai mult (693 de litri la combi).
Spre deosebire de modificările estetice minimale de la exterior, cele stilistice sunt mult mai pronunțate la bordul noului Superb. Sistemul de infotainment este gestionat de pe un ecran central de 12,9 inchi, plasat mai sus și disponibil în dotare standard. Bordul este completat de un instrumentar de 10,25 inchi și un head-up display. Pentru a crea mai mult spațiu pe consola centrală, selectorul de viteze a fost mutat pe coloana de direcție.
Inaugurată la noul Passat, interfața digitală MIB4 se regăsește și la Superb și promite o ergonomie și o capacitate de răspuns îmbunătățite, comparativ cu atât de criticatele versiuni anterioare de pe modelele Skoda, Volkswagen și Seat din ultimii ani. Touchpad-ul central este limitat la 12,9 inchi, față de 15 inchi pe Passat.
Skoda nu a dat deocamdată detalii despre preț, însă pe piețele din vestul Europei se vorbește despre un start la peste 40.000 de euro. Rămâne de văzut ce va fi în România, însă faptul că Superb nu este un model mai ieftin decât Passat a devenit deja o certitudine.