Apărut în ianuarie 1990, Lamborghini Diablo este unul dintre cele mai emblematice modele din istoria automobilelor supersport. A înlocuit legendarul Countach, iar de-a lungul carierei de peste două decenii a avut zece versiuni. Cu un total de 2.903 exemplare, a fost cel mai produs supercar Lamborghini. În 2001 a fost înlocuit cu Murciélago.
A rămas în istoria Lamborghini printr-o serie de performanțe, de la viteza maximă la succesul de piață, dar dincolo de toate prin faptul că a fost unul din ultimele modele pe gustul puriștilor și totodată primul asupra căruia gigantul Volkswagen și-a pus amprenta, în calitate de proprietar al brandului.
Diablo are ceea ce mulți consideră „configurația clasică Lamborghini”: motor în 12 cilindri, de 5,7 litri, amplasat longitudinal, în poziție centrală spate. Dotat cu patru arbori cu came în cap, patru supape pe cilindru și injecție electronică multipunct, acest motor dezvolta 485 CP și 580 Nm. Cu viteza maximă de 325 km/h (203,1 mph), Lamborghini Diablo a fost oficial, la momentul lansării, cel mai rapid automobil de serie din lume.
Deși a beneficiat de dotări și finisaje de top – tapițerie din piele, aer condiționat, geamuri electrice și scaune reglabile electric –, Dablo a fost pe placul puriștilor, grație tracțiunii pe puntea spate și absenței servodirecției și a sistemelor de asistență la conducere, cel puțin până în 1993.
Povestea lui a început în 1985, sub numele de cod Project 132. Proiectul de design i-a aparținut lui Marcello Gandini și a fost parțial revizuit de centrul de design Chrysler, pentru că, între timp, constructorul american devenise acționar majoritar la Automobili Lamborghini. Un alt nume mare care și-a adus aportul la dezvoltarea lui Diablo este Sandro Munari, celebrul pilot de raliuri.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro