Viitorul electrificării la BMW este prefigurat de acest nou concept original de SUV, proiectat de la zero, cu autonomie și capabilități de încărcare de top.
Este o continuare a conceptului Vision Neue Klasse, desenat în stilul modelelor BMW din anii 1960 și dezvăluit în toamna anului trecut, la Salonul de la München. Dacă primul concept anunța o berlină electrică de nouă generație, SUV-ul, bazat pe aceeași platformă și denumit Vision Neue Klasse X, anunță următoarea generație X3, planificată pentru 2025.
Conceptul Vision Neue Klasse X se diferențiază de sedan prin look-ul de SUV, bineînțeles, dar și prin câteva detalii, precum calandrul luminos. Lungimea sa ar trebui să fie de aproximativ 4,70 metri.
Berlina Neue Klasse a frapat prin arhitectura în trei volume tipică anilor 1980, emblemele în relief , semnătura luminoasă spate în formă de eleroane și cea frontală integrată în grilă. Principalul obiectiv a fost reducerea numărului de componente, pentru a facilita proiectarea și a limita greutatea, precum și rezistența aerului, în timpul rulării.
Evident, versiunea SUV aplică aceeași rețetă și are aceleași obiective, de data aceasta cu o reducere a consumului de energie electrică cu 20% față de iX3. Estetic, regăsim semnătura luminoasă, logo-ul pe capotă și pe hayon, numeroase materiale reciclate și reciclabile, pliuri puternic marcate pe aripi, pentru a accentua stilul tipic de SUV.
Deși nu este fel de revoluționar ca berlina, stilul lui „X” nu duce lipsă de originalitate. Un bun exemplu în acest sens îl constituie sistemul de comandă tactilă pentru deschiderea ușilor, cu toate că nimic nu indică faptul că va fi implementat la modelul final.
De remarcat, totuși, că acest concept se dorește a fi mult mai apropiat de modelul de producție decât berlina din care derivă.
Interiorul atrage prin designul și culorile luminoase, inspirate din anii 1970, oferind o senzație intensă de spațiu. Iar mai presus de toate, ergonomia este schimbată radical. Desigur, există un ecran central multimedia de mari dimensiuni, dar acesta este completat de un sistem de proiecție pe toată lățimea părții inferioare a parbrizului. Scopul este acela de a integra toate informațiile dorite, pentru a vedea dintr-o singură privire săgețile de navigare sau informațiile audio.
Din punct de vedere tehnic, informațiile sunt puține. Constructorul încă nu a precizat dimensiunile, puterea motoarelor electrice precum și capacitățile bateriilor. Anunță însă o baterie cu o densitate de energie în creștere cu 20%, precum și o creștere a autonomiei cu 30% datorită reducerii maselor și pierderilor legate de sistemul electric și diferitele frecări (sistem de frânare, rulmenți, anvelope). Încălzirea ar trebui să consume mai puțină energie, grație unei pompe de căldură mai bine gestionată, promițând o economie de energie de 40% în timpul iernii.
În fine, tehnologia de 800 V ar permite încărcarea cu 30% mai rapidă decât la actualul BMW i, ceea ce ar însemna, în practică, recuperarea a 300 km de autonomie în aproximativ 10 minute. Promisiuni foarte frumoase, așadar, pentru acest SUV pe care ni-l putem imagina deja ca pe un rival demn pentru Tesla Model Y.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!